تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
جالب است ۰
قیمت نفت برنت روز چهارشنبه تحت تاثیر توقف بخش بزرگی از تولید فراساحلی در خلیج مکزیکو و خوش بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.
افزایش قیمت نفت برنت در بازار جهانی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با این حال نگرانیها پیرامون شیوع ویروس کرونا و گزارشهایی از ابتلای مجددا بیماران کرونایی به این ویروس در اروپا و آسیا که نگرانیها نسبت به مصونیت آتی را برانگیخت، افزایش قیمت نفت برنت را محدود کرد.

بهای معاملات نفت برنت 12 سنت معادل 0.3 درصد افزایش یافت و به 45 دلار و 98 سنت رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ثابت بود و در 43 دلار و 35 سنت در هر بشکه ایستاد.

هر دو شاخص قیمت روز سه شنبه در بالاترین رکورد پنج ماه گذشته بسته شده بودند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تاثیر طوفان یک عامل مثبت کوتاه مدت است اما اگر آسیب به سواحل تگزاس و لوییزیانا باعث شود تقاضا برای نفت به مدت طولانیتری ضعیف شود، این خوش بینی عمر کوتاهی خواهد داشت.

صنعت انرژی آمریکا روز سه شنبه به آمادگی رویارویی با وقوع طوفان عظیم پرداخت. تولیدکنندگان 310 سکوی فراساحلی را تخلیه کرده و تولید 1.56 میلیون بشکه در روز نفت را که معادل 84 درصد از تولید فراساحلی خلیج مکزیکو است، متوقف کردند. این رکورد نزدیک رکورد توقف 90 درصد ظرفیت تولید در زمان وقوع طوفان کاترینا در 15 سال پیش است.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: بازارها در حال حاضر روی کمبود بنزین در آینده نزدیک حساب باز کرده اند.

در این بین، مقامات تجاری ارشد آمریکا و چین تعهد خود بر فاز اول توافق تجاری را که تحت آن چین باید به خرید کالاهای آمریکایی به خصوص محصولات انرژی بپردازد، مورد تاکید قرار دادند.

عامل مثبت دیگر برای حمایت از قیمت نفت، گزارش موسسه امریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته بیشتر از حد انتظار کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا برای نفت پس از انتشار گزارشی که نشان داد اعتماد مصرفی آمریکا به دلیل بیکاریهای گسترده در دوران شیوع کرونا به پایینترین حد در شش سال اخیر سقوط کرده است، باعث ایجاد فشارهای نزولی در بازار نفت شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9x05.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما