تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
جالب است ۰
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت اما عمده رشدی که شب گذشته تحت تاثیر پایبندی بالای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید داشت را حفظ کرد.
 نفت از صعود بازماند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهای معاملات نفت برنت 22 سنت معادل 0.5 درصد کاهش یافت و به 45 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه 1.3 درصد افزایش داشت.

بهای نفت آمریکا پس از این که روز گذشته 2.1 درصد صعود کرد، در معاملات روز جاری 23 سنت معادل 0.5 درصد کاهش داشت و به 42 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید.

دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اعلام کردند نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در ژوئیه حدود 97 درصد بوده است. این تولیدکنندگان با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی همزمان با سقوط تقاضا، تولیدشان را به میزان بی سابقه ای محدود کرده اند.

اوپک و شرکایش در واکنش به سقوط کم سابقه تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و وضع قرنطینه در جهان، از ماه مه تا پایان ژوئیه تولیدشان را به میزان 9.7 میلیون که معادل حدود 10 درصد از تولید جهانی بود، محدود کردند و از اول اوت تا پایان سال 2020  کاهش تولید خود را به میزان 7.7 میلیون بشکه در روز ادامه می دهند.

نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس برای بازبینی وضعیت بازار نفت و پایبندی به توافق کاهش تولید قرار است روز چهارشنبه برگزار شود. این کمیته به ارایه مشاوره به اوپک پلاس می پردازد و تصمیمی نمی گیرد.

منابع آگاه اظهار کردهاند این کمیته تغییری در توافق فعلی کاهش تولید را پیشنهاد نخواهد کرد و به پایبندی کشورهایی شامل عراق، نیجریه و قزاقستان متمرکز می شود که وعده داده اند پایبندی به توافق را بهبود ببخشند و مازاد تولید خود در ماههای اخیر را جبران کنند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته اظهار کرد هیچ پیشنهاد اضافی برای تغییر این توافق وجود ندارد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته میزان تقاضا برای نفت در سال 2020 را 93.1 میلیون بشکه در روز پیش بینی کرد که 8.1 میلیون بشکه در روز کاهش نسبت به سال گذشته نشان می دهد و از کاهش کمتر از حد انتظار ذخایر جهانی حکایت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، این آژانس پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل آمریکا در سپتامبر 20 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به حدود 7.56 میلیون بشکه در روز می رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc4sqm.2bqse8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین