تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
جالب است ۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نصف تازه واردها به بورس ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول می‌آورند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، چهار و نیم میلیون کد بورسی صادر شده است گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد تازه وارد‌ها با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وارد بورس می‌شوند.
نصف تازه واردها به بورس ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول می‌آورند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حسن قالیباف اصل در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این در حالی است که سال گذشته 820 هزار و سال 97 حدود 100 کد بورسی صادر شده بود و به روال قبل اگر سالی 50 هزار تا 60 هزار کد بورسی صادر می‌کردیم از نظر ما رقم بالایی بود.

وی اضافه کرد: تقاضای بزرگی به بازار سرمایه آمده که 50 تا 60 درصد آن تازه وارد‌هایی با 10 تا 15 میلیون تومان سپرده هستند هم اکنون روزانه 100 هزار تا 120 هزار رکورد توسط شرکت‌های بورسی صادر می‌شود این یعنی روزانه تا 2 هزار میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه می‌شود.

قالیباف گفت: از ابتدای سال تاکنون 110 هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه واردان به بازار سرمایه وارد شده در حالیکه کل پول وارد شده به بورس در سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: این میزان از نقدینگی در هر بازار و هر جایی برود باعث تورم شدید و رشد قیمت‌ها می‌شود، اما فعلاً این میزان نقدینگی در بازار سرمایه گردش می‌کند بنابراین باید برنامه ریزی کرد تا این نقدینگی در بازار بماند ما هم در برنامه هایمان است که به نسبت نقدینگی ورودی به بازار سرمایه، عرضه‌های جدید صورت گیرد تا این نقدینگی حفظ شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcai6n0.49n6i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما