تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
رییس سازمان توسعه تجارت می‌گوید بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان اختصاص یافته است.
رقم تسهیلات اعطایی به صادرکنندگان اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در شرایطی که با دیر ابلاغ شدن بسته حمایت از صادرات در سال 1398، بخش قابل توجهی از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بسته عملا به دست صادرکنندگان نرسید، در سال جاری، اجرای این بسته در ماه‌های ابتدایی سال جاری توانسته بخشی از منابع مورد نیاز صادرکنندگان را در اختیار آنها قرار دهد.

بر اساس آمار جدیدی که از سوی رییس سازمان توسعه تجارت منتشر شده، در سال جاری بیش از 60 درصد از ظرفیت تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان اختصاص یافته است.

بر اساس اعلام حمید زادبوم، در بسته حمایت صادرکنندگان سال جاری 2440 میلیارد تومان تسهیلات ریالی از طریق این صندوق به صادرکنندگان غیرنفتی تخصیص یافته است.

او همچنین گفته است که بانک‌های عامل موظف هستند همین میزان تسهیلات را  از منابع داخلی خود به تسهیلات سرمایه در گردش صادرات اختصاص دهند که در این صورت، بانک‌های عامل ظرفیت پرداخت 1560 میلیارد تومان تسهیلات را در حال حاضر دارند.

زادبوم توسعۀ دامنۀ بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع صندوق توسعه ملی و همچنین استفاده از ظرفیت کلیه بانکهای دولتی و خصوصی در سال جهش تولید را خواستار شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjyde.w6dymagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما