تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
جالب است ۰
تولید ناخالص داخلی انگلیس ۲۱ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و ۲.۲ درصد در سه ماهه اول کاهش یافت. اقتصاددان ها دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی را نشانه رکود می دانند.
اقتصاد انگلیس وارد عمیق‌ترین رکود تاریخ خود شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اقتصاد انگلیس در این هفته برای اولین بار از بحران مالی 2008 رسماً وارد رکود شد. همه گیری ویروس کرونا باعث شد انگلیس عمیق ترین رکود خود را تجربه کند.

ارقام اداره ملی آمار نشان می دهد تولید ناخالص داخلی که اصلی ترین معیار رونق اقتصادی است، 21 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است.

اقتصاد انگلیس در سه ماهه اول 2.2 درصد کوچک شده بود ولی همه گیری بیشتر ویروس کرونا در ماه مارس و تعطیلی های  اعمال شده توسط دولت، روند رکود را شدیدتر کرد. اقتصاددان ها دو فصل متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی را نشانه رکود می دانند.

دولت انگلیس سعی می کند بین برداشته شدن محدودیت ها و رشد اقتصاد و همچنین جلوگیری از تشدید همه‌گیری ویروس کرونا تعادل برقرار کند. پس از چهار ماه کنترلهای شدید، تعداد روزافزونی از شرکتها با مشکلات شدید مالی مواجه شده اند و آمار بیکاری رو به افزایش است.

آمریکا و منطقه یورو قبلا وارد رکود شده بودند. اقتصاد با شدید ترین رکود از زمان بحران مالی دهه 1930 روبروست. در این بین، چین که در مرکز همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد، از رکود دوری کرده و در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به رشد رسیده است.

بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته اعلام کرد شدت رکود اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا کمتر از چیزی است که در ابتدا از آن می ترسیدند ولی هشدار داد که بهبودی از این رکود زمان زیادی خواهد برد و آسیب های وارد شده از آن از جمله افزایش نرخ بیکاری ادامه دار خواهد بود.

اقتصاد انگلیس قبل از همه گیری ویروس کرونا هم به خاطر بی ثباتی های ناشی از برگزیت و انتخابات عمومی ماه دسامبر با مشکلاتی مواجه شده بود. این بی ثباتی ها سرمایه گذاری و هزینه مصرف کنندگان را در انگلیس پایین آورده بودند. تولید ناخالص داخلی انگلیسی هیچ رشدی در سه ماهه پایانی 2019 یعنی قبل از آغاز بحران کرونا را نداشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch6vnq.23nzidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما