تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
جالب است ۰
شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد با وجود کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای به‌دلیل قیمت پایین نفت، هنوز هم روی قراردادی جهت خرید ۱۵میلیارد دلار از سهام بخش پالایشگاهی و مواد شیمیایی شرکت ریلاینس اینداستریز هند کار می‌کند.
عربستان ۱۵میلیارد دلار در بخش پالایشگاهی هند سرمایه‌گذاری می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد با وجود کاهش هزینه های سرمایه ای به خاطر قیمت پایین نفت، هنوز هم بر روی قرار دادی جهت خرید 15 میلیارد دلار از سهام بخش پالایشگاهی و مواد شیمیایی شرکت ریلاینس اینداستریز هند کار می کند.

سهام شرکت ریلاینس در اواسط جولای کاهش یافت. این اتفاق پس از آن صورت گرفت که موکش آمبانی، رئیس شرکت گفت این نقل و انتقال به خاطر شرایط غیرقابل پیش بینی بازار انرژی و وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق می‌افتد.

عقد قرارداد با شرکت ریلاینس به بزرگترین صادر کننده نفت دنیا کمک می کند در میان تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پالایش کنندگان نفت هم جایگاهی پیدا کند. شرکت نفت دولتی آرامکو بزرگترین عرضه کننده نفت به هند است و شرکت ریلاینس محصولات نفتی از جمله بنزین به عربستان می فروشد.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو گفت:« ما هنوز در حال مذاکره با ریلاینس هستیم و سهامداران خود را از آخرین اتفاقات در مورد این قرارداد با خبر می کنیم».

شرکت آرامکو در روز یکشنبه اعلام کرد درآمد خالص آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حدود 75 درصد کمتر از سال گذشته بوده که نتیجه 33 درصد کاهش قیمت نفت در 2020 است. همه گیری ویروس کرونا سفر و کسب و کار را متوقف کرده و تقاضا برای نفت خام و سوخت را پایین آورده است.

قرارداد با شرکت ریلاینس به آرامکو کمک می کند به هدف خود در دو برابر کردن ظرفیت پالایشگاهی شرکت تا بین 8 و 10 میلیون بشکه در روز برسد. ظرفیت پالایشگاهی شرکت آرامکو در پایان سال گذشته میلادی 3.6 میلیون بشکه در روز بود.

شرکت آرامکوی عربستان در حال راه اندازی پالایشگاه جیزان با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز در ساحل دریای سرخ در جنوب عربستان است. این شرکت بزرگترین پالایشگاه آمریکا را در اختیار دارد و پالایشگاههایی را هم در کره جنوبی و ژاپن کنترل می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjyyea.uqev8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما