تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه بر تداوم روند صعودی بازار اما به صورت ملایم‌تر گفت: در هفته جاری شاهد افزایش هیجان از سوی خریداران و فروشندگان خواهیم بود، اما همچنان روند صعودی بازار حفظ شده و در کنار آن، بازار اصلاحی را تجربه خواهد کرد.
 بورس در هفته سوم مردادماه به کدام سو می‌رود؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شاخص بورس در بازار هفته گذشته بعد از مدت ها مقاومت برای ورود به کانال دو میلیون واحد، در نهایت در روز یکشنبه (12 مرداد ماه) به این کانال راه پیدا کرد و بار دیگر به رکوردی تاریخی در معاملات خود دست یافت.

بازار از روز دوشنبه طبق پیش بینی کارشناسان که معتقد بودند شاخص بورس بعد از لمس کانال دو میلیون واحد در مسیر نزولی قرار میگیرد و تا کانال یک میلیون و ٩۰۰ هزار واحد عقب نشینی خواهد داشت،  پیش رفت و تا روز سه شنبه روند نزولی شاخص بورس تداوم پیدا کرد.

شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته برای دومین بار توانست قله دو میلیون واحد را فتح کند و با شاخص دو میلیون و 34 هزار واحد به معاملات هفته دوم مرداد ماه پایان دهد.

افزایش عرضه در بازار هفته گذشته

امیرعلی امیرباقری ارزیابی خود از روند بورس در هفته گذشته را اینگونه بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت همچنان در بازار شاهد افزایش عرضه بودیم اما برابری قدرت تقاضا مقابل قدرت عرضه منجر به حفظ روند صعودی شاخص بورس شد.

وی ادامه داد: بسیاری از سهم‌های بزرگ که در دو سال اخیر از روند صعودی بازار جا مانده بودند به رشد خود ادامه دادند و به سطوح جدید قیمتی دست پیدا کردند.

تداوم روند صعودی شاخص بورس

امیرباقری خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این روند در هفته‌ جاری ادامه‌دار خواهد بود، با این تفاوت که شیب رشد بورس دیگر مانند شیب کنونی نیست و با روند فعلی بازار احتمالا زاویه‌ای خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر تداوم روند صعودی بازار اما به صورت ملایم‌تر گفت: در هفته جاری شاهد افزایش هیجان از سوی خریداران و فروشندگان هستیم، اما کماکان روند صعودی بازار حفظ می شود و در کنار آن بازار، اصلاحی را تجربه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است در هفته جاری بر شدت عرضه‌ها افزوده شود، اظهار داشت: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود اسیر رفتارهای هیجانی در بازار نشوند و صرفا جریان نقدینگی را معیار معاملاتی خود قرار ندهند.

امیرباقری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید با دقت بیشتری  به انتخاب سهام بپردازند و به سمت سرمایه‌گذاری در سهامی پیش روند که از رشد کم یا اصلاح قیمتی در این مدت برخوردار بوده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در هفته های اخیر در حوزه معدن شاهد فشار فروش در سهامی بودیم که در ابتدای زنجیره تولید فولاد قرار داشتند و پس از اصلاح قیمتی مناسب در محدوده معقولی برای خرید قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد جریان نقدینگی به بورس ادامه‌دار باشد و سرمایه‌گذاران همچنان از این بازار بی‌رقیب بتوانند بازدهی معقولی را کسب کنند.

اصلاح در کمین بازار ارز

امیرباقری با بیان اینکه ممکن است بازار داخلی ارز در کوتاه‌مدت با اصلاحاتی همراه شود، گفت: روند صعودی نرخ ارز در میان مدت حفظ شده و انتظار می‌رود اخبار خوش اقتصادی در کوتاه‌مدت، تاثیر خود را در بازار نشان دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه کاهش شاخص دلار در بازار جهانی از جمله مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به طور حتم شاهد تاثیر پول‌پاشی آمریکا در حوزه اقتصاد و سنگین کردن ترازنامه فدرال رزرو و تاثیر آن بر قیمت طلا و کامودیتی ها خواهیم بود که در میان‌مدت و بلند مدت منجر به رشد قیمت کامودیتی ها و سهام وابسته به آن در بازار خواهد شد.

امیرباقری با بیان اینکه انتظار می‌رود شاخص دلار در میان‌مدت و بلندمدت با افت روبرو شود و دلار ارزش خود را در برابر ارزهای دیگر جهان را تا حدی از دست دهد، گفت: همگام با این کاهش ارزش،  ذخایر دلار بانک‌های مرکزی دنیا کاهش روزافزون خواهد داشت.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اکنون به دلیل اینکه کامودیتی‌ها با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، کاهش شاخص دلار منجر به افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار خواهد شد.

استراتژی فعالان بازار برای سرمایه‌گذاری در بورس

وی با بیان اینکه به طور معمول سرمایه‌گذاران به دنبال دو استراتژی برای خرید هستند، گفت: نخستین استراتژی، استراتژی کف روند صعودی است، سرمایه‌گذاران در این مرحله به دنبال سهامی خواهند بود که در مرحله پس از اصلاح درون کانالی خود هستند و در کوتاه مدت به روند صعودی رسیدند.

امیرباقری افزود: دومین مورد، استراتژی همگام با روند است که در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت سهامی که در مسیر صعودی قرار دارند با ورود سرمایه‌گذاران جدید همراه خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه  خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل اشباع  قیمت خرید در استراتژی دوم، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود به دنبال خرید سهامی باشند که اصلاحشان رو به پایان است و امکان روند افزایشی برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سهامداران باید به دنبال خرید سهامی باشند که از وضعیت و ارزندگی بنیادی مناسب برخوردارند، افزود: انتظار می‌رود اینگونه سهام، سود معقولی را نصیب سرمایه‌گذاران کنند و در صورت ورود بازار سرمایه به فاز اصلاحی، سهامداران با صدمه چندانی مواجه نخواهند شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcizuay.t1azu2bcct.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما