تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
جالب است ۰
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی که بر اساس آن دولت ملزم است سرمایه و نقدینگی موجود در بازار بورس را با سازوکار خاص به سمت تولید و صنعت هدایت کند، خبر داد.
تدوین طرحی دوفوریتی برای الزام دولت به هدایت سرمایه‌های موجود در بورس به سمت تولید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضروت استفاده از توان داخل، گفت: از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان، متخصصان و دانشمندان برجسته‌ی کشور از قبول مسئولیت در حوزه پروژه‌های تولیدی، صنعتی و ... استقبال کرده و زیرساخت‌های لازم برای تکیه بر توان داخل آماده است، باید از این ظرفیت استفاده کرد اما تحقق این مهم در گرو توجه مسئولان و دولت به پتانسیل داخلی است.

شرکت های دانش بنیان توان ساخت هر سفارشی را دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که در حوزه نفت و صنایع در گذشته مسئولیت‌های داشتم، باور دارم، هر سفارشی که به شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان داده شود این شرکت‌ها توان ساخت آن را دارند.

تحریم فرصت است و نباید با اعمال محدودیت‌ها دست پاچه شد

وی با بیان اینکه تحریم فرصت است و نباید با اعمال محدودیت‌ها دست پاچه شد، اضافه کرد: برخی بدون توجه به منافع کشور تمام تلاش خود را برای واردات کالاهایی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد را به کار می‌برند؛ به طور مثال علیرغم اینکه بخش معدن ارزآوری دارد اما موظف است بخشی از این ارز را به شرکت‌های خودروسازی برای واردات قطعات اختصاص دهد که مایه تاسف است زیرا بهتر است ارز صادراتی حاصل در بخش معدن، صرف توسعه و نوسازی همین بخش شود.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عده ای در تلاشند، ادعا کنند که امکان ساخت قطعات و تجهیزات در داخل کشور وجود ندارد اگر این ادعا درست است چگونه ایران توانست ماهواره به فضا بفرستد؟

ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید

اکبری تالارپشتی با اشاره به ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید، ادامه داد: تدوین طرح دو فوریتی که بر اساس آن دولت ملزم شود سرمایه و نقدینگی موجود در بازار بورس را با سازوکار خاصی به سمت تولید و صنعت هدایت کند، در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتقادات مطرح شده از رشد بورس، گفت: بهتر است به جای انتقاد راهکار ارائه شود، و از این ظرفیت برای رونق تولید و بهبود وضعیت صنعت استفاده شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhoea.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین