تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۴
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که مولفه‌ای تحت عنوان نقدینگی و افزایش کدهای معاملاتی این روزها به مهمترین مولفه برای تعیین سمت و سوی معاملات بازار سرمایه تبدیل شده است، گفت: شاخص بورس به ارتفاع ۲ میلیون واحد صعود خواهد کرد.
شاخص بورس به ارتفاع ۲ میلیون واحد صعود خواهد کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علیرضا محمدپور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر بازارهای مختلف از ابتدای امسال شاهد افزایش ورود نقدینگی و تعداد سهامداران هستیم که با گذشته زمان و افزایش سواد مالی سرمایه‌گذاران، صدور کدهای معاملاتی در بازار سرمایه از شدت بیشتری نیز برخوردار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به همین جهت مولفه‌ای تحت عنوان ورود نقدینگی به بازار سهام و افزایش کدهای معاملاتی این روزها به مهمترین مولفه برای تعیین سمت و سوی معاملات بازار سرمایه تبدیل شده است و تا مادامی هم که ورود و حضور جریان نقدینگی در تالار بورس ادامه داشته باشد، روند صعودی شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر چشم‌انداز تورمی و رقمی که برای دلار پیش‌بینی می‌شود که در محدوده 20 هزار تومان می‌باشد، نیز عامل دیگری است که موجب شده اصلاح و استراحت کلیت بازار سرمایه کوتاه‌مدت باشد و با انتشار گزارش‌های 3‌ماهه برخی شرکت‌ها نیز بنظر می‌رسد روند صعودی بازار سهام ادامه‌ پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی وضعیت شاخص بورس و احتمال رسیدن به ارتفاع 2 میلیون واحد نیز گفت: این ارتفاع، مرز روانی مهمی برای بازار و سرمایه‌گذاران است و بنظر می‌رسد طی یکی دو روز آینده شاخص بورس بر این قله بنشیند و کف‌سازی مناسبی هم در این ارتفاع داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر سایر بازارها و این نکته که سرمایه‌گذاری در بازارهایی همچون سکه، ارز، مسکن و خودرو به نقدینگی بالایی نیاز دارد، به همین جهت بازار سرمایه با حداقل سرمایه 500 هزار تومانی می‌تواند میزبان خوبی برای سرمایه‌گذارن باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: ضمن این که سهولت در سرمایه‌گذاری و دادوستد در بازار سهام نسبت به سایر بازارها را نیز باید به عنوان مولفه‌ای دیگر برای جذابیت این بازار جهت حضور سرمایه‌گذاران قلمداد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceef8f.jh87fi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین