تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
جالب است ۰
طبق آیین نامه آزاد سازی سهام عدالت، یک شرکت هلدینگ تاسیس و مدیریت شرکت‌های غیر بورسی را برعهده می‌گیرد اما ابهاماتی در این آئین نامه وجود دارد که باید در مورد آنها شفاف سازی صورت بگیرد.
 ابهام در تشکیل هلدینگ شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،ومان از محل سود سنوات گذشته سهام عدالت به بورس خواهد آمد.

نکته مبهم و عجیب این بند آئین نامه، تأمین دارایی اولیه این شرکت‌ها از سود سهام عدالت سنوات گذشته است. چرا که تمام سود سهام عدالت متعلق به مردم است و اگر سودی توزیع نشده باید توضیح داده شود که علت عدم توزیع آن چیست و استفاده از آن به عنوان دارایی شرکت هلدینگ می‌تواند غیر قانونی و غیر شرعی باشد.

کلیه دارایی‌های شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به هلدینگ می‌رسد

تبصره 2 این ماده اضافه می‌کند، کلیه دارایی‌های شرکت‌های سرمایه گذاری استانی - بجز دفتر مرکز اصلی محل فعالیت شرکت سرمایه گذاری استانی تا متراژ 250 متر و مبلغ حداکثر 5 میلیارد ریال وجه نقد و ملزومات مصرفی دارای ارزش دفتری تا سقف 5 میلیون ریال و مطالبات شرکت‌های تعاونی شهرستانی - باید طی مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این آئین نامه با نظارت بازرسین قانونی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شرکت هلدینگ به شرکت هلدینگ منتقل گردد.

بنابر این تبصره، تمام دارایی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به جز حد مشخصی که در تبصره قید شده است، باید به شرکت هلدینگ سپرده شود. هدف از این موضوع نیز مشخص نیست چرا که در طی 14 سال که از اعطای سهام عدالت می‌گذرد، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در برخی استان‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی کرده اند که برای آنها آورده ای به ارمغان آورده است و علی القاعده این سود متعلق به مردم همان شهر است و شورای عالی بورس باید توضیح دهد که بنا بر کدام قانون این مبالغ را از شرکت‌های استانی دریافت خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaw0n0.49nw015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین