تاریخ انتشار :شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
جالب است ۰
قیمت نفت روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. در ماه های گذشته اتفاقات متفاوتی رخ داده که هر یک بر بازار نفت سایه انداخته و به نوعی نوسان قیمت را در این بازار دامن زده است.
حرکت قیمت نفت در مدار ۴۰ دلار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با این حال مهمترین عامل در این نوسانات که نه تنها نفت بلکه بازارهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده، شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری جهانی آن است.

موضوعی که باعث شد تا تقاضا برای نفت در بازه ای ۲ ماهه با کاهش چشمگیر همراه شود،اما از آنجا که عرضه همچنان بالا بود، ‌قیمت‌ها پایین آمد و مخازن ذخیره‌سازی پر از نفت شد.

حالا نفت‌های ذخیره شده به تدریج وارد بازار می‌شود، ‌موضوعی که می‌تواند نظم نسبی که طلای سیاه به دست آورده را دوباره بر هم زند.

البته تداوم توافق کاهش تولید از سوی اوپک و اوپک پلاس و همچنین پایبندی به اجرای این توافق تا حد زیادی مانع از بازگشت سقوط‌های غیرمنتظره در بازار نفت شده است.

از همین رو، نفت در دو هفته گذشته بر روی اعدادی بالای ۴۰ دلار خرید و فروش شده و نوسانات تا چند سنت در هفته رخ داده است.

بر این اساس،‌ نفت برنت که هفته گذشته با رقم ۴۳ دلارو ۱۴ سنت کار خود را آغاز کرد در پایان معاملات روز جمعه به ۴۳ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید و اگر چه همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده بود اما به رشد ۰.۴ درصدی رضایت داد.

نفت شاخص آمریکا نیز با تداوم رشد، ‌در معاملات هفته گذشته ۱.۷ درصد بالا رفت و  از ۴۰ دلار و ۵۹ سنت به ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید.

هر چند تلاش برای درمان ویروس کرونا در جهان ادامه دارد اما تا زمانی که آینده روشنی برای این درمان مشخص نشود نمی‌توان انتظار داشت جهش قیمتی از سطوح فعلی در بازار نفت اتفاق بیافتد. البته برخی کارشناسان معتقدند بازار نفت در واکنش به افزایش تقاضا، در زمستان به اعداد بالای ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd9505.yt0zo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین