تاریخ انتشار :جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹
جالب است ۰
معاون فنی گمرک ایران برخی اقدامات گمرک در زمینه تسهیل صادرات را تشریح کرد.
اقدامات گمرک در جهت تسهیل صادرات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مهرداد ارونقی گفت: صادرات محصولات کشاورزی در 3 دسته طبقه بندی می‌شود. کالاهای اساسی که صادرات آنها ممنوع است. کالاهای ضروری که صادرات با اخذ مجوزها انجام می‌شود و کالاهای استراتژیک که صادرات آنها مجاز است، اما مجوزهای قانونی هم نیاز دارد.

معاون گمرک ایران ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی امسال از نظر وزنی 30.4 درصد و از نظر ارزشی 6.8 درصد رشد داشته است. ارونقی در خصوص برخی بخشنامه‌ها و تصمیمات یک شبه در حوزه صادرات گفت: گمرک مجری بخشنامه‌ها هست، البته برخی بخشنامه‌ها ایستایی‌هایی برای صادرات رقم می‌زند.

این مقام مسئول بیان کرد: کالاهایی که در مسیر سبز اظهارنامه قرار گیرند مجاز به صادرات هستند. برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوز از سوی سازمان‌های دیگر دارند. وی ادامه داد: طبق بسته سیاستی بانک مرکزی تمامی تسهیلات صادرات صادرکنندگانی که ارز صادراتی را بازنگردانده‌اند متوقف می‌شود و صادرات کالای آنها در مسیر قرمز قرار می‌گیرد که برخی کالاها فسادپذیر هستند و گمرک سعی بر رفع مشکل این نوع کالاها و صادرات آنها قبل از فاسد شدن دارد.

وی افزود: ارزیابی کالا در محل، شبانه روزی کردن صدور کالاها و رایزنی با کشورهای طرف در زمانی که محدودیت‌های کرونایی وجود دارد از جمله اقدامات گمرک در جهت تسهیل صادرات است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgqu9u.ak9zx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما