تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۰
جالب است ۰
مدت زیادی است که آمریکا آغازگر یک جنگ تجاری با چین بوده و هر روز بر وخامت روابط این دو کشور افزوده می‌شود؛ آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود ۱۱ شرکت فعال در حوزه فناوری چین را تحریم کرد.
 آمریکا ۱۱ شرکت فعال در حوزه فناوری چین را تحریم کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدت زیادی است که آمریکا آغازگر یک جنگ تجاری با چین بوده و هر روز بر وخامت روابط این دو کشور افزوده می‌شود.

از تعرفه‌های واردات و صادرات بین دو کشور گرفته تا ماجرای شرکت هواوی که بر وخامت روابط افزود؛ چندی پیش اپلیکیشن تیک تاک چینی به بهانه اینکه اطلاعات کاربرانش را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد در برخی مراکز آمریکا ممنوع شد.

حالا هم آمریکا 11 شرکت چینی فعال در حوزه علم و فناوری تحریم کرده است؛ بهانه این تحریمها، نقض حقوق بشر توسط این شرکتهاست و اینکه این شرکتهای فناوری با دولت چین همکاریهای اطلاعاتی و امنیتی دارند اما در واقع بهانه اصلی جلوگیری از پیشرفت شرکتهای فناورانه چین در جهان است، چرا که سندی مبنی بر نقض حقوق بشر از جانب این کشورها ارائه نشده است.

لازم به ذکر است برخی از این شرکتهای فناور چینی، سخت‌افزارهای مورد نیاز شرکتهای آمریکایی را تأمین می‌کردند؛ بعد از این ماجرا مشخص شد بسیاری از شرکتهای معتبر آمریکایی مانند ایسر، ایسوس، آمازون، دل، اچ پی، اچ تی سی، هواوی، لنوو، ال جی، مایکروسافت، اوپو، سونی، شیوامی و زد تی ای قطعاتشان را از چین تأمین می‌کردند و هنوز نسبت به این تحریمها واکنشی نشان نداده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbwzbz.rhbggpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما