تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
جالب است ۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با ارسال اولین محموله تراتزیتی افغانستان به چین از طریق بندر شهید بهشتی چابهار، کریدوری جدید برای این بندر بزرگ اقیانوسی گشوده شد.
خط تجارت دریایی چابهار به چین برای اولین بار راه اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهروز آقایی گفت: در حالی که جهان تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار دارد، علاوه بر کسب شاخص حائز اهمیت ارسال سه فروند کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان به هند در یک ماه، رکورد دیگری در بندر چابهار رقم خورد.

وی تصریح کرد: در این راستا بندر شهید بهشتی چابهار با ایجاد سرویس‌های منظم حمل و نقل کانتینری، گام بلندی برای تسهیل تجارت بین کشورهای آسیای میانه و افغانستان با کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا و شرق دور برداشت.

این مقام مسئول با بیان این که در این راستا اولین محموله ترانزیتی افغانستان حامل میوه خشک به مقصد بندر تیان جین در کشور چین ارسال شد، ادامه داد: این محموله با ترانشیپ از طریق چابهار به بندر موندرای هند ارسال شد که پس از تخلیه در این بندر و بارگیری به کشتی دیگری به مقصد نهایی منتقل شد.

آقایی با تاکید بر این که با ارسال این محموله، این کریدور جدید نیز برای بندر شهید بهشتی گشوده شد، تصریح کرد: در گذشته محموله‌هایی که از طریق بندر چابهار به هند ارسال می‌شد، ابتدا به بندر عباس یا بندر جبل علی منتقل و از آنجا با کشتی عازم چین می‌شد که مسیر و هزینه اضافه ای را به صاحبان این کالاها تحمیل می‌کرد.

وی اضافه کرد: با اقدام جدید بندر شهید بهشتی در راستای گشوده شدن این کریدور، کاهش چشمگیری در هزینه حمل شاهد خواهیم بود و از سویی کالاها با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسد، این اقدام برای ارسال کالا برای سایر مقاصد از جمله ویتنام، تایلند و مالزی نیز در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کالاهای افغانستان در گذشته از طریق کراچی پاکستان به کشورهای مختلف ارسال می‌شد که با توجه به وجود زیرساختهای مناسب و ارائه خدمات مطلوب توسط بندر چابهار، تجار و صاحبان کالای کشور افغانستان راغب به استفاده از این بندر استراتژیک جهت انتقال محموله‌های خود به سمت مقاصد هدف شدند.

آقایی گفت: این کالاها در قالب خطوط لاینر که طبق برنامه هفتگی بین بندر چابهار و بنادر هند تردد دارد، به صورت مستقیم از حوزه دریای عمان به سمت هندوستان حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: با تداوم این تلاش‌ها و همکاری مطلوب خطوط و شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی فعال در بندر شهید بهشتی چابهار، این بندر از این پس می‌تواند میزبان کالاهای ترانزیتی افغانستان به مقصد بنادر شرق دور نیز باشد.

این مقام مسئول با اشاره به صادرات کالاهای یخچالی و خشکبار افغانستان از طریق بندر چابهار به مقاصد مختلف، اضافه کرد: برای حمل این کالاها نیاز به وجود کانتینر خشک و یخچالی بود که این مهم نیز در پی رایزنی با خطوط کشتی رانی، در بندر شهید بهشتی محقق شد و در راستای نگهداری کالاهای یخچالی نیز ایجاد سایت کانتینر یخچالی در این بندر در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که با تکمیل این سایت می‌توان کالاهای بیشتری را سرویس دهی کرد، خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیرساخت‌های عمرانی این بندر بزرگ اقیانوسی با سرعت و فراتر از برنامه زمان بندی در حال احداث است که این مهم موجب ایجاد نقطه کانونی جدید ترانزیت کالا به شرق دور شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgz39u.ak9zt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما