تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
جالب است ۰
بهای معاملات نفت روز جمعه با ادامه افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سایر کشورهای جهان و تشدید نگرانی‌های بازار نسبت به دورنمای تقاضا، کاهش یافت و نسبت به قیمت نهایی جمعه پیش اختلاف چندانی نداشت.
نفت از تب و تاب افزایش قیمت افتاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد شرکت FXTM به مارکت واچ گفت: به نظر می رسد بازار تحت تاثیر تصمیم اوپک و متحدانش برای تسهیل محدودیت عرضه از 9.7 میلیون بشکه در روز به 7.7 میلیون بشکه در روز از ابتدای اوت قرار نگرفته است. اگرچه تقاضا برای نفت در هفته های اخیر به دلیل کاهش محدودیتهای قرنطینه بهبود تدریجی داشته است اما تسهیل محدودیت عرضه گروه اوپک پلاس با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ممکن است زودهنگام باشد. هر گونه سیگنالی از وضع مجدد محدودیتهای قرنطینه یا ضعف بیشتر احیای اقتصاد جهانی ممکن است روی بخش تقاضا برای نفت تاثیر منفی گذاشته و به شوکهای نزولی بر شاخصهای قیمت وست تگزاس اینترمدیت و برنت منجر شود.

آمریکا پنج شنبه گذشته بیش از 70 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که رکورد روزانه جدیدی بود. شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 به مرز 14 میلیون نفر نزدیک شده و مناطق مختلف جهان برای مقابله با شیوع بیماری، محدودیتهای رفت و آمد را ازسرگرفته اند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اوت 16 سنت معادل 0.4 درصد کاهش یافت و در 40 دلار و 59 سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر 23 سنت معادل 0.5 درصد کاهش یافت و در 43 دلار و 14 سنت در هر بشکه بسته شد.

طبق آمار داوجونز مارکت، وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته 0.1 درصد معادل چهار سنت در هر بشکه رشد کرد در حالی که نفت برنت 0.2 درصد افت داشت.

تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی نوشتند: فعلا به نظر می رسد بازار با تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس مشکلی ندارد و کاهش بیشتر تولید از سوی کشورهایی که در ماههای گذشته به طور کامل به توافق پایبند نبوده اند تا حدودی محدودیت عرضه این گروه را بالا نگه خواهد داشت. پایبندی اوپک پلاس به توافق قوی بوده و اگر موج دوم شیوع ویروس کرونا روند رشد تقاضا را محدود کند، انتظار می رود این گروه میزان زیادی نفت را از بازار خارج کند. همچنان انتظار می رود با توجه به سطوح پایین فعالیت، روند کاهش تولید نفت آمریکا ادامه پیدا کند. جفریز پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال 2020 را از 37 به 43 دلار در هر بشکه افزایش داد اما پیش بینی قیمت برای سالهای 2021 و 2022 را تغییر نداد و همچنان به ترتیب  48 دلار و 55 دلار حفظ کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه اظهار کرد انتظار ندارد پس از تسهیل محدودیت عرضه، قیمتهای نفت جهانی تغییر چندانی پیدا کند و قیمتهای نفت در محدوده 40 تا 43 دلار در هر بشکه کم و بیش ثابت شده اند.

طبق گزارش روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 10 ژوییه به میزان 7.5 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و این آمار باعث شد شاخصهای قیمت روز چهارشنبه در بالاترین قیمت چهار ماه اخیر بسته شوند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه گزارش کرد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته یک حلقه کاهش پیدا کرد و به 180 حلقه رسید که هجدهمین کاهش هفتگی متوالی بود و از ادامه کاهش تولید این کشور در ماههای آینده حکایت دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewp8f.jh877i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما