تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۹
جالب است ۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه داریم از ظرفیت بازار سرمایه برای صندوق تأمین مالی زمین و مسکن بهره ببریم تا بدین ترتیب ‌بتوانیم از منابع خُرد و اندک مردم، برای رونق ساخت و ساز مسکن استفاده کنیم.
تأمین مالی احداث آزادراه و راه‌آهن‌ از بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد اسلامی درباره برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مالی پروژه‌‌های عمرانی از طریق اوراق قابل عرضه در بورس، اظهار داشت: در حال مذاکره با بورس برای ورود به تأمین مالی 12 پروژه زیرساختی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد‌: این پروسه از سال 98 آغاز شد تا از محل بازار سرمایه تامین منابع شود و برای احداث پروژه‌های زیربنایی کشور منابع مالی جذب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می‌کنید برای چه پروژه‌ها و چه زمانی این نحوه تامین مالی محقق شود؟ ‌بیان کرد: اولویت ما در گام اول تأمین مالی پروژه‌های آزادراهی و راه‌آهن است که برای وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین یک پروژه هم برای صندوق تامین مالی زمین و مسکن داریم تا بدین ترتیب ‌بتوانیم از منابع‌ اندک و خُرد مردم، برای رونق ساخت و ساز مسکن استفاده کنیم.

 به تازگی، تأمین مالی یک‌هزار میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در یک روز در بازار بورس انجام شد و به گفته مدیر ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران، با استقبال سرمایه‌گذاران همه اوراق قابل عرضه طی یک روز معاملاتی به فروش رسیده و تامین مالی یک‌هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس از این طریق به انجام رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccxeqm.2bqxx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما