تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
جالب است ۰
شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان اروپایی را کاهش و برای خریداران آمریکایی را افزایش می دهد.
 عراق قیمت نفت خام برای خریداران اروپایی را کاهش داد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شرکت بازاریابی نفت عراق، سومو، اعلام کرد قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان اروپایی را کاهش و برای خریداران آمریکایی را افزایش می دهد.

کاهش قیمت نفت سومو برای اروپا پس از سه ماه پیاپی افزایش قیمت نفت در این کشور انجام شد. عراق سعی می کرد کاهش ناگهانی و شدید قیمت نفت در بحبوحه کاهش تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا را جبران کند.

قیمت نفت سبک بصره برای بارگیری در ماه اوت به مقصد اروپا 50 سنت در هر بشکه کاهش یافته و 1.60 دلار در هر بشکه بیشتر از نفت برنت معامله می شود. قیمت نفت خام سنگین بصره هم با کاهش 55 سنتی به 85 سنت کمتر از قیمت نفت برنت رسیده است.

قیمت نفت خام کرکوک هم 50 سنت ارزان‌تر از ماه جولای خواهد بود.

قیمت نفت خام سبک و سنگین بصره برای فروش به خریداران آمریکایی به ترتیب 10 سنت و 40 سنت افزایش یافته است.

به این ترتیب قیمت نفت سبک بصره 95 سنت گرانتر از شاخص نفت خام ترش آرگوس خواهد بود و نفت خام سنگین بصره 25 سنت کمتر از این شاخص معامله می‌شود. قیمت نفت خام کرکوک برای فروش به آمریکا تغییری نخواهد داشت.

قبلا گزارش شده بود که قیمت نفت سبک و سنگین بصره برای فروش به خریداران آسیایی به ترتیب 85 و 75 سنت گرانتر خواهد شد.

تولیدکنندگان خاورمیانه اغلب دنبال روی عربستان برای تعیین قیمت رسمی فروش نفت خود هستند. بزرگترین تولید کننده اوپک هفته گذشته قیمت درجات نفت سبک خود را افزایش داد و در عوض قیمت درجات نفت سنگین را پایین آورد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb5sbz.rhbgwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین