تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹
جالب است ۰
نشست خبری پذیره نویسی مرحله دوم اوراق رهنی بانک مسکن در فرابورس برگزار شد.
انتشار دو مرحله اوراق رهنی با موافقت سازمان بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بهرنگ اسدی، مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن از پذیره‌نویسی دومین مرحله اوراق رهنی به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۶ درصدی و سررسید دو ساله از امروز ۲۳ تیرماه ‏توسط تأمین سرمایه بانک مسکن در فرابورس ایران خبر داد و اظهار کرد: اولین انتشار اوراق رهنی مربوط به تیرماه ۹۵ و به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان بود و پذیره‌نویسی مرحله دوم انتشار ‏این اوراق نیز از امروز آغاز می‌شود تا بانک مسکن این مبلغ ‏را صرف اعطای تسهیلات جدید به مشتریان کند‎.

وی از برنامه بانک مسکن برای انتشار دو مرحله دیگر اوراق رهنی هر کدام به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال خبر داد که در صورت موافقت سازمان بورس و طی مراحل لازم، عملیاتی خواهد شد.

همچنین، کاوه دلسوز، معاون تامین سرمایه بانک مسکن، به سابقه انتشار و معاملات اوراق رهنی در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: تیرماه سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار شاهد انتشار اوراق رهنی بانک مسکن و تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی این بانک از طریق پذیره‌نویسی اوراق رهنی بودیم.

معاون تامین سرمایه بانک مسکن خاطرنشان کرد: در فاز دوم این اوراق به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان روز جاری منتشر و به عموم خریداران عرضه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم استقبال خوبی از این اوراق صورت بگیرد.

وی طبق برنامه ریزی صورت‌گرفته به منظور عمق‌بخشی به بازار اوراق رهنی دو پارت هزار میلیارد تومانی دیگر از این اوراق منتشر و در بازار فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد و امیدواریم علاوه بر بانک مسکن، سایر بانک‌های تجاری نیز که در امر تسهیلات‌دهی وام خرید مسکن فعال هستند، به چرخه انتشار این اوراق افزوده شوند تا بر قدرت وام‌دهی بانک‌ها اضافه شود.

منبع: بورس‌نیوز

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfk05.yt0zf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما