تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲
جالب است ۰
نمایندگان مجلس با دوفوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی موافقت کردند.
موافقت مجلس با دوفوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، دو فوریت طرح مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس قرار گرفت که نمایندگان به آن رای دادند.

در جریان بررسی دوفوریت طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) محمدرضا صباغیان به عنوان مخالف دو فوریت این طرح گفت: باید ببینیم در این زمینه چه قوانینی وجود داشته در حالی که قوانین موجود و متعارض به همراه این دو فوریت ارائه نشده است.

وی ادامه داد: ما با نفس کار موافقیم اما بهتر است کار بیشتری انجام شود و چکش‌کاری و پختگی لازم را داشته باشیم.

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی نیز در موافقت با دو فوریت این طرح اظهار کرد: ما بیش از نیاز کشور واحد مسکونی ساخته شده و آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن ما بالابودن تقاضا نیست.

وی ادامه داد: در دوره نهم در قانون مالیات‌های مستقیم ماده‌ای را تصویب کردیم در مورد راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک، اما دولت همکاری لازم را نداشت و این قانون ۶- ۷ سال معطل ماند، لذا این سامانه اگر بخواهد اثربخش باشد هم باید املاک و هم اسکان خانوارها ثبت شود که این طرح دو فوریتی به دنبال سرعت بخشیدن به این فرآیند است.

علی بابایی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: اهمیت مسکن واضح و مشخص است اما نباید عجله کنیم. بهتر است نمایندگان به یک فوریت این طرح رای دهند تا در کمیسیون تخصصی بحث شود.

وی با بیان این‌که موضوع مسکن را نباید شعاری و فوریتی پیش برد، اضافه کرد: جامعه شعار نمی‌خواهد ما باید نگاه کارشناسی و عقلانی در این زمینه داشته باشیم.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت این طرح با بیان این‌که کار کارشناسی لازم در این باره انجام شده، تصریح کرد: توقع مردم این است که کار جدی و درخوری در حوزه مسکن انجام شود ما در کمیسیون اقتصادی اعلام آمادگی می‌کنیم که به فوریت به این طرح رسیدگی کنیم و آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما باید باری از دوش مردم برداریم و اقدامات دیگر در حوزه مسکن نیز بلندمدت است، اما تصویب این طرح می‌تواند در کوتاه‌مدت اثربخش باشد.

در ادامه دوفوریت این طرح به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان با اکثریت آرا با آن موافقت کردند.

منبع: ایسنا

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbaabz.rhbgzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما