تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
جالب است ۰
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق می‌گوید صادرات ایران به عراق در سه ماهه نخست سال ۹۹ رقمی معادل یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته کمتر است.
 صادرات ۱.۴ میلیارد دلار به عراق در سه ماهه ۹۹
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدحمید حسینی با اشاره به آمارهای منتشر شده از تجارت خارجی کشور در سه ماهه نخست امسال گفت: سال گذشته به طور متوسط در هر ماه 750 میلیون دلار صادرات به عراق داشتیم که البته امسال این رقم به حدود 500 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کوید-19 و بسته شدن مرزها بر صادرات به عراق از اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: صادرات ایران به عراق در خردادماه به اندازه اردیبهشت‌ماه نبود و بار دیگر به حدود رقم صادرات ما به عراق در فروردین ماه نزدیک شد. در حال حاضر نیز هنوز تمامی مرزها بازگشایی نشده است.

این فعال اقتصادی علت افزایش صادرات ایران به عراق در اردیبهشت‌ماه را فاکتور صادراتی 300 میلیون دلاری شرکت ملی گاز اعلام کرد و افزود: شرکت گاز به طور معمول هر سه تا چهار ماه فاکتورهای گاز صادراتی خود را اعلام می‌کند و علت افزایش رقم صادراتی ایران به عراق در اردیبهشت‌ماه نیز همین موضوع بود.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد که کل صادرات ایران به عراق در فصل بهار یک میلیارد و 450 میلیون دلار بوده است که بسیار کمتر از رقم صادر شده در سال قبل است. حسینی تصریح کرد: قرار است علاوه بر بازگشایی مرز شلمچه، شاهد فعال شدن گمرک سومار و باز شدن مرز مندلی هم به روی کالاهای صادراتی ایران باشیم. وی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مرزها، صادرات ایران به عراق افزایش یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcce1qm.2bqxm8laa2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما