تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
جالب است ۰
آخرین قیمت‌های طلا و سکه پیش از شروع روز پنجشنبه ۱۲ تیر ماه چقدر بودند؟ روند قیمت در این دو بازار چگونه بوده است؟
سکه رکورد خود را جا به جا کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، با ۰٫۱۷ درصد افزایش،با قیمت ۸۴۵۹۰۰ تومان معامله شده بود. اما در بازار سکه وضعیت چطور است؟

 در این مورد روایت کرده است: بازار سکه روز چهارشنبه با حمایت طلای جهانی و همسو با نرخ داخلی دلار رکورد جدیدی ثبت کرد. قیمت هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ معاملات دیروز ۱۱۰ هزار تومان رشد کرد و به سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. پیشروی طلای جهانی به بالاترین سطح در ۸ سال گذشته در کنار صعود نرخ‌های داخلی ارز زمینه‌ای فراهم کرد تا سکه طی روز گذشته در معاملات فیزیکی با قدرت از مرز ۹ میلیون تومان عبور کند.

در بورس کالا هم شاهد افزایش یک درصدی قیمت اوراق سکه –تحویل یک‌روزه- تا سطح ۹ میلیون و ۹۵ هزار تومان بودیم. به‌رغم محدودیت‌های ناظر بازار برای سرکوب قیمت‌ها، تشکیل صف‌های خرید برای گواهی سپرده سکه در بورس کالا نشان داد که تب خرید دارایی‌های امن و خرید طلا در بین فعالان بازارها بالاست و با وضع محدودیت فرونمی‌نشیند.

صعود اونس به اوج ۸ ساله

اونس طلای نقدی دیروز تا سطح هزار و ۷۹۰ دلار رفت و ضمن ثبت بالاترین سطح قیمتی از سال ۲۰۱۲ در ساعت ۱۶ به قیمت هزار و ۷۸۱ دلار رسید. اونس طلای نقدی دیروز تا اوج هزار و ۸۰۰ دلاری هم پیش رفت. تشدید عدم قطعیت در اقتصاد جهانی در اثر موج جدید ابتلا به کرونا در آمریکا و دیگر نقاط جهان توام با بسته‌های پولی بانک‌های مرکزی همچنان محرک اصلی افزایش سرمایه‌گذاری در طلاست.

صحبت‌های ریاست بانک مرکزی و خزانه‌داری آمریکا در کنار اظهارنظر نگران‌کننده رئیس بانک فدرال نیویورک درخصوص ترمیم طولانی‌مدت آثار کرونا منجر به تحریک قیمت طلا شد. قیمت طلا دیروز در هند هم رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. البته طلا عصر چهارشنبه پیش از انتشار صورتجلسه نشست فدرال رزرو، PMI آمریکا در ژوئن و همچنین داده‌های اشتغال غیرکشاورزی این کشور تحت فشار قرار گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfx0de.w6dxeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما