تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۸
جالب است ۰
مدیرعامل کارگزاری امین سهم در گفت‌و‌گو با سرمایه‌گذاری مطرح کرد؛

اتصال به بورس جهانی تا سال آینده

می‌توان انتظار اتصال بورس ایران به بورس جهانی را تا تا سال آینده داشت.
اتصال به بورس جهانی تا سال آینده
مرتضی شریفیان مدیرعامل کارگزاری امین سهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین درمورد تصمیم سازمان بورس برای کاهش کارمزدها اظهار کرد: حجم معاملات تاثیر زیادی بر درآمد کارگزاری‌ها دارد و هرقدر حجم معاملات بالاتر باشد سود و کارمزد بیشتری نسیب آنها می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون استقبال از بازار سرمایه چندین برابر سال‌های قبل بوده و اصلی‌ترین تحریک و رشد حمایت دولت از بازار است. اگر پیشرفت و استقبال همچنان روال رضایت‌بخش و رو به رشدی داشته باشند می‌توان انتظار اتصال بورس ایران به بورس جهانی را تا تا سال آینده داشت.

شریفیان تشریح کرد: برخی از صاحب‌نظران بر این باور بودند که بازار سرمایه با نزول رو به رو می‌شود اما نهاد ناظر با کاهش کارمزد‌ها انگیزه سرمایه‌گذاران را افزایش و این فرضیه را رد کرد.

این فرد آگاه معتقد است: با کاهش کارمزدها ورود افراد به بورس بیشتر خواهد شد و رقابتی مابین کارگزاری‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و ارائه خدمات بهتر به آنها به‌وجود می‌آید.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: میزان کسر کارمزد‌ها منطقی است و در این بین کارگزاری‌هایی که در ارائه خدمات موفق نباشند و نتوانند خود را با شرایط بازار تطبیق دهند، ناچار به ادغام خواهند بود.

وی مطرح کرد: کارگزاران بهره چشم‌گیری از رشد بازار سرمایه دارند و با تصمیم صحیح دولت برای کاهش کارمزدها سود کارگزاران به حد منطقی رسیده و منافع به خوبی در میان مابقی بخش‌های تشکیل دهنده بازار تقسیم می‌شود.

شریفیان با بیان اینکه بخش زیادی از درآمد دولت به‌واسطه بازار سرمایه تامین می‌شود، افزود: پیشرفت و توسعه صنعت بورس موجب افزایش عدالت اقتصادی و منفعت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه می‌شود. علاوه بر این موضوع اکنون که به علت تحریم و کرونا دچار محدودیت‌های تجاری هستیم، بازار سرمایه‌ بهترین راهکار برای تامین مالی دولت است.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم تشریح کرد: نهاد ناظر با اعمال سیاست‌های صحیحی همچون راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله ETFT و اصلاح میزان کارمزدها از ریزش بازار جلوگیری می‌کند. در واقع این عمل به نفع تمام بخش‌های متشکل بورس است چراکه با پیشگیری و کاهش عوامل حساسیت‌برانگیز حاشیه‌ امنی برای بازار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام./

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcexw8f.jh87xi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین