تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
جالب است ۰
بغزیان گفت: بانک مرکزی تاکنون درمورد افزایش نرخ ارز شفاف‌سازی نکرده است و علت این افزایش در هاله‌ای از ابهام است.
دلار ۲۵ هزار تومان می‌شود؟
آلبرت بغزیان کارشناس امور اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگارپایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، اظهار کرد: با نوسان‌های اخیر دلار سوال‌هایی مبنی بر اینکه علت کاهش‌ قیمت‌های مقطعی چه بوده و چرا بانک مرکزی با افزایش نرخ آن موافقت دارد، به وجود می‌آید که با بررسی و شفافیت این موضوع می‌توان پیش‌بینی بهتری نسبت به آینده قیمتی آن داشت.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: بانک مرکزی با کنترل نرخ شناور توانست نظام ارزی را مدیریت کرده و با تزریق و تعیین قیمتی مناسب به ثبات و آرامش بازار تداوم بخشد.

این کارشناس امور اقتصادی ادامه داد: بانک مرکزی با مدیریت خود توانست هیجان بازار ارز را کاهش و ریسک معاملات آن را برای سوداگران افزایش یافت. حتی خبرهایی همچون تنش‌‌های مابین نیروی دریایی ایران و آمریکا و همچنین شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز نتوانست ثبات بازار ارز را از مسیر خود منحرف کند.

بغزیان تشریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی توضیح شفافی درمورد افزایش قیمت دلار بیان نکرده است و اینکه چرا قیمت آن به یکباره از ۱۳ به ۲۰ هزار تومان رسید در هاله‌ای از ابهام است.

این فرد آگاه خبرداد: اگر افزایش‌ قیمت دلار ادامه‌دار و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز اقدامی نکند، تا پایان تابستان امسال احتمال نرخ ۲۵ هزار تومان برای هر دلار وجود دارد.



https://sarmayegozarionline.ir/vdca6un0.49nw615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما