تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
جالب است ۰
کارشناس بازار سرمایه بیان کرد:

اصلاح شاخص، فرصت جابجایی سهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهام‌داران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که اصلاح شاخص بورس به دلیل فراهم شدن امکان جابجایی سهام و تصمیم‌گیری‌های درست، به نفع بازار و سهامداران خواهد بود.
اصلاح شاخص، فرصت جابجایی سهام
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«علیرضا تاج‌بر»ضمن بیان مطلب بالا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل ورود گسترده نقدینگی به بورس و حمایت‌های صورت گرفته از این بازار، شاهد رشدهای پرشتابی در بازار بودیم که به دنبال چنین رشدی، اصلاح چندان سنگینی در بازار رخ نداده است.

وی ادامه داد: درباره شرکت‌های بزرگی که در بورس فعال هستند، خبرهای بسیار خوبی در مورد گروه بانکی‌ها، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی‌ها شنیده می‌شود که این موضوع به تاثیر زیادی را در روند صعودی شاخص بورس و رشد قیمتی سهام این شرکت‌ها داشته است.

به گفته تاج بر، تایید این اخبار در مجامع می‌تواند در تعیین مسیر اصلی بازار و روند صعودی شاخص بورس تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که اصلاح شاخص بورس به دلیل فراهم شدن امکان جابجایی سهام به نفع بازار و سهامداران حاضر در این بازار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به عنوان جذاب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود، گفت: هنوز بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود سرمایه‌های خود به بانک‌ها ندارند بلکه به دنبال ورود نقدینگی‌های موجود به سمت بازار سرمایه هستند.

تاج بر با بیان اینکه عمق بازار سرمایه به دلیل ورود حجم گسترده نقدینگی در حال افزایش است، گفت: بازار اکنون مانند دو سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر عضو ندارد بلکه با دو میلیون عضو در حال فعالیت است که این موضوع منجر به ورود حجم بیشتر نقدینگی و شتاب در رشد شاخص بورس شده است.

وی به برخی از سهم‌های بزرگ که به دلیل رشد ۵۰ درصدی متوقف شدند، اشاره کرد و افزود: توقف این نمادها باعث شده تا نقدینگی به سمت دیگر سهم‌ها برود و در وضعیت کنونی شاهد رشد جمعی نمادها در بورس باشیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceoz8f.jh87vi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین