تاریخ انتشار :جمعه ۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
جالب است ۰
مدیر معاملات کارگزاری نهایت نگر بیان کرد:

بازار سرمایه امن ترین بازار کشور

مدیر معاملات کارگزاری نهایت نگر گفت: بورس، بازاری پیشرفته است که در صورت انتخاب و سرمایه گذاری آگاهانه، دیگر بازارها نمی توانند رقیبی برای آن به شمار بروند. در عین حال، تحرکات دیگر بازارها با توجه به مشکلات زیرساختی که دارند، تاثیر چندانی در روند معاملات بازار سرمایه ندارد.
بازار سرمایه امن ترین بازار کشور
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،احسان بدیعی ، با اشاره به روند فعلی بازار سرمایه اظهار کرد: موضوع سهام عدالت و واگذاری آن می توانست به عامل تضعیف کننده بازار تبدیل شود، اما سیاست های اتخاذ شده از سوی سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و بانک ها سبب مدیریت و تصمیم بهینه در این امر شد؛ به طوریکه بار دیگر شاهد تزریق نقدینگی یعنی مهمترین عامل رشد در این بازار هستیم.

وی افزود: همانطور که شاهدیم، قیمت ها در بازار سرمایه بار دیگر وارد رالی صعودی و البته به دور از حباب شده است، تحلیل رفتار این روزهای بازار نشان دهنده آن است که قدرت خریداران بیشتر از عرضه کنندگان است. برآوردهای اقتصادی هم سال جاری را سال تورمی عنوان می‌کنند، از طرفی بازارهای موازی با بورس نیز هنوز درگیر رکود هستند. تجمیع موارد یادشده حاکی از این است که سرمایه‌گذاران به طور قطع بازار سرمایه را گزینه مناسب سرمایه‌گذاری در نظر دارند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حمایت‌های دولت مبنی بر انجام تامین مالی بلند مدت از سوی بازار سرمایه، استقبال شرکت ها برای انتشار اوراق در بازار سرمایه، واگذاری یا خصوصی سازی شرکت ها و عرضه سهام آنها، کماکان بازار سرمایه را به عنوان جذابترین بازار برای سرمایه گذاری در کشور مطرح کرده است.

مدیر معاملات کارگزاری نهایت نگر به اخذ مالیات از بازارهای متفاوت اشاره کرد و گفت: اخذ مالیات در بازارهای مختلف به طور جدی دنبال می شود و این موضوع باعث شده تا مردم برای سرمایه‌گذاری از بازارهایی همچون مسکن، خودرو و ... پا پس بکشند و منابع خود را بدون نگرانی از پرداخت مالیات وارد بورس کنند.

بدیعی در خصوص تحرکات بازارهای موازی اظهار کرد: طی چند ماه اخیر سیاست ها و رفتار مدیران سازمان بورس به گونه‌ای بوده که بازار سرمایه را به امن‌ترین و مهم ترین بازار کشور تبدیل کرده است، این موضوع با نگاهی به حجم معاملات روزانه و تعداد پذیرش شرکت ها در بورس و تزریق پول قابل رویت است، یعنی بورس دیگر بازاری نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد؛ بنابراین تحرکات دیگر بازارها با توجه به مشکلات زیر ساختی که دارند، تاثیری در روند معاملات بورس ندارد.

وی در خصوص رشد دوباره نرخ ارز در بازار آزاد بیان کرد: با سیاست سرکوب ارزی نمی توان بازار ارز و اقتصاد کشور را مدیریت کرد، هرچند که رشد نرخ ارز یا افت ارزش پول ملی یک پارامتر منفی در کل اقتصاد تلقی می شود اما کنترل دستوری این امر ضربه سنگینی به صادرات می زند، شرکت های بزرگ صادرات محور در کشور وجود دارند که با نوسان نرخ ارز (ارزان شدن کالاهای ایرانی در دنیا) می‌توانند کالاهای ایرانی را در کشورهای مختلف مطرح کنند. شاید رشد نرخ ارز از منظر اقتصاد داخلی خوشایند نباشد، اما برای شرکت های صادارتی نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت و بار دیگر عامل رشد بازار سرمایه خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcftyde.w6dxmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین