تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
جالب است ۰
واحد‌های نخستین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از امروز چهارشنبه (۴ تیر) قابل خرید و فروش است.
امکان خرید و فروش صندوق مالی دارایی یکم فراهم شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صندوق دارایی یکم از سهام سه بانک‌ها و دو شرکت بیمه‌ای دولتی تشکیل شده است و پس از پذیره نویسی از جانب بانک‌ها و کارگزاری‌های بورس، از امروز چهارم تیر در بورس قابل معامله است.

برای خرید یا فروش واحد های صندوق واسطه گری دارا یکم نیاز به کد بورسی است و باید در سامانه سجام ثبت نام کند.

افرادی که زیر سن قانونی هستند باید از طریق قیم آنها در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

به گفته عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از اول تیرماه نماد "دارا یکم" در بورس باز شده و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از خریداری واحد‌های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم بیان کرد: 3.5 میلیون نفر برای خرید واحد‌های صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا 6100 میلیارد تومان واریز کرده بودند، اما از این مبلغ 200 میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت 5 هزار و 900 میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحد‌های این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحد‌های این صندوق در بورس قابل خرید و فروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در مورد ارزش واحد‌های صندوق واسطه گری مالی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد 10 هزار تومانی آن به بیش از 20 هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdkf05.yt0zf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما