تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
جالب است ۰
معاون طرح برنامه وزارت صمت در نشست خبری مطرح کرد؛

۳ شرکت، ۱۴۵۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق سهام داشتند

معاون طرح برنامه وزارت صنعت معدن، و تجارت گفت: باید توجه داشت که کشور نیاز به ۵۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد و خیلی مهم است که بتوانیم از ابزارهای جدید استفاده کنیم. در حال حاضر نزدیک به ۱۴۵۰ هزار میلیارد تومان از سه شرکت بزرگ انتشار اوراق داشتیم.
۳ شرکت، ۱۴۵۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق سهام داشتند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید زرندی (معاون طرح برنامه وزارت صنعت معدن، و تجارت) در نشست خبری «تبیین برنامه و تشریح عملکرد وزارتخانه» با اشاره به اهمیت موضوع جهت‌گیری‌های وزارت صمت در سال جهش تولید، گفت: در سال جدید مشکلات و بحران‌هایی در خصوص ارتباطات بین‌المللی و اثرات تحریم، اثرات کرونا و تغییراتی در میزان واردات و صادرات داشتیم که از همان ابتدای در راستای رفع این مشکلات طرح‌هایی را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا ۷ برنامه با موضوع و هدفگذاری طرح‌های جدید، جهش تولید، اتمام طرح‌های نیمه تمام، کنترل واردات و صادرات و طرح‌های تنظیم بازار داشتیم که از میان ۴۰ پروژه ۲۴ پروژه ادامه برنامه‌های قبل وزارتخانه بوده است.

زرندی با تاکید بر اینکه دولت بازار سرمایه را یک فرصت طلایی می‌داند، گفت: کمبود نقدینگی تولید و افزایش نقدینگی در بازار باعث ایجاد شکاف شده است و تلاش می‌کنیم ۱۰۰ شرکت به سمت عرضه اولیه یا انتشار اوراق بروند. باید توجه داشت که کشور نیاز به ۵۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد و خیلی مهم است که بتوانیم از ابزارهای جدید استفاده کنیم. در حال حاضر نزدیک به ۱۴۵۰ هزار میلیارد تومان از سه شرکت بزرگ انتشار اوراق داشتیم.

زرندی با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق کالاها و صنایع داخل برای ما بسیار اهمیت داشته است که در این راستا ۱۱ پروژه ذیل آن تعریف شده است، گفت: برای تکمیل نهضت ساخت داخل ۳.۲ میلیارد دلار هزینه شده است. ما در عین حال تکمیل طرح‌های نیمه تمام و فعال کردن ظرفیت خالی واحدها را در دستور کار داریم.

زرندی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت واردات، گفت: سال قبل ۱۵۶۸ قلم کالا دارای محدودیت واردات بوده است و در سال جاری نیز برای بالغ بر ۲۵۰۰ ردیف کالایی محدودیت واردات ایجاد شده است تا از تولید داخل حمایت کنیم.

وی افزود: همچنین راه‌اندازه معادن غیرفعال را به عنوان مکمل طرح فعال کردن معادن کوچک در دستور کار داریم.

معاون طرح برنامه‌های وزارت صمت تاکید کرد: نگاه ما در حوزه اقتصاد، بهره‌وری سرمایه است و تلاش می‌کنیم تا اگر ظرفیت خالی داریم آن را تکمیل کنیم و بعد وارد سرمایه گذاری جدید شویم. در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی ۹۸۰۰ واحد تعطیل وجود دارد که نسبت به سال گذشته بیش از هزار واحد کاهش یافته است. تمام تلاش ما این است که همه واحدها را فعال کنیم. نباید سرمایه‌ها خرج سوله‌سازی و زمین‌سازی شود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های راکد و نیمه تمام در واحدهای معدنی برای ما اهمیت دارد که مسائل را با هدف‌گذاری مبنی بر بهره‌وری سرمایه پیگیری می‌کنیم.

زرندی با اشاره به اینکه توسعه صنعت، معدن و تجارت تنها با توسعه فناوری ممکن است، خاطرنشان کرد: ما موضوع کلیدی انقلاب صنعتی چهارم را در این وزارتخانه در دستور کار قرار داده‌ایم. در صنعت فولاد، مواد غذایی به عنوان دو اولویت اصلی و بعد منسوجات داین هدف‌ را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه مشکلات تامین مالی و سرمایه‌گذاری موضوع نقدینگی کشور را پیگیری می‌کنیم. در شرایطی که کشور ا چالش افزایش نفدینگی مواجه است. در هرساعت ۶۹ میلیارد تومان به نقدینگی اضافه می‌شود. و از این رو تلاش می‌کنیم تا مشکلات بانک‌ها و بازار سرمایه را پیگیری کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb8gbz.rhbgapiuur.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما