تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۴
جالب است ۰
آمارها حاکی از آن است که بیش از ۴۹ میلیون نفر مشغول سهام عدالت هستند، اما میزان سهمی که این مشمولان دارند با یکدیگر برابر نیست؛ به طوری که دارایی برخی از سهامداران بیش از یک میلیون تومان و دارایی برخی دیگر کمتر از ۴۹۲ هزار تومان است.
هر مشمول ایرانی چقدر سهام عدالت دارد؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،به طور کلی 49 میلیون و 148 هزار و 775 نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد 46 میلیون و 560 هزار و 483 نفر در قید حیات بوده و مابقی مشمولین فوت شده‌اند.

در این راستا ممکن است روی برگه سهام عدالت که در دست مشمولان است، ارزش یک میلیون تومان قید شده باشد، اما باید گفت که دارایی همه مشمولان با وجود داشتن برگه مذکور یک میلیون تومان نیست.

در واقع روی اکثر برگه‌های سهام عدالتی که در دست مشمولان این سهام است، ارزش سهام 10 میلیون ریال یا همان یک میلیون تومان ذکر شده است. این درحالی است که زمانی که مشمول به سامانه سهام عدالت (SAMANESE.IR) مراجعه می کند متوجه می شود میزان سهامی که در اختیار دارد کمتر از یک میلیون تومان است.

به استثنای مشمولان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کمتر از یک میلیون تومان است.

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال 1394 اعلام شد 53 درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی 47 درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم آن‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست.

البته ارزش سهام همه مشمولان 530 هزار تومان نیست و ارزش سهام افرادی که در دوره‌های اول ثبت‌نام کردند 530 هزار تومان است. حتی ارزش سهام کمتر از 400 هزار تومانی هم وجود دارد.

مشمولان می‌توانند عدد دقیق سهام خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir با وارد کردن کد ملی مشاهده کنند. اما به طور کلی به غیر از دو میلیون و 500 هزار نفری که با اذن مقام معظم رهبری، برایشان 100 درصد منظور شده است، ارزش سهام مابقی مشمولان زیر یک میلیون تومان است.

براین اساس، ارزش سهام 61 هزار و 375 نفر بیش از یک میلیون تومان و دارایی دو میلیون و 535 هزار و 15 نفر نیز یک میلیون تومان است. سه میلیون و 600 هزار و 476 نفر دارایی بین 532 تا یک میلیون تومان را دارند و ارزش سهام 22 میلیون و 501 هزار و 658 نفر نیز 532 هزار تومان است.

تعداد افرادی که دارایی سهام عدالت آنها بین 492 هزار تومان تا 532 هزار تومان است، 184 هزار و 343 نفر بوده و 9 میلیون و 354 هزار و 30 نفر نیز دارایی 492 هزار تومانی دارند. ارزش سهام 10 میلیون و 911 هزار و 878 نفر نیز کمتر از 492 هزار تومان است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjohem.uqehozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما