تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۴ سنت معادل ۱.۵۶ درصد افت به ۴۰ دلار و ۳۲ سنت رسید.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، به دنبال افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها در مورد احتمال موج دوم شیوع کرونا در کشورهایی همچون آمریکا و چین قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 64 سنت معادل 1.56 درصد افت به 40 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 78 سنت معادل 2.03 درصد کاهش به 37 دلار و 60 سنت رسید.

پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال 2020 را به 91.7 میلیون بشکه افزایش داد و اعلام شد که میزان خرده فروشی در آمریکا در ماه می شاهد جهش بوده است، قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل شاهد رشد بیش از 3 درصدی بود.

اما از سوی دیگر افزایش حجم ذخایر نفت خام و سوخت در آمریکا موجب نگرانی از مازاد عرضه شده و قیمت ها را کاهشی کرده است.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 12 ژوئن با 3.9 میلیون بشکه افزایش به 543.2 میلیون بشکه رسید در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش 152 هزار بشکه ای را داشتند.

میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز بر اساس ادعای این گزارش 4.3 میلیون بشکه افزایش داشته است. آمارهای رسمی در این زمینه امروز از سوی دولت آمریکا منتشر خواهد شد.

نگرانی ها در مورد موج دوم احتمالی شیوع کرونا نیز بر قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در شرکت آکسی کورپ گفت: «به نظر می رسد که مشاهده موردی شیوع مجدد ویروس در گوشه و کنار جهان امری اجتناب ناپذیر است. عادت کردن بازار نفت به این موارد شیوع زمان بر خواهد بود.»

در همین حال یک هیئت نظارت وابسته به اوپک قرار است فردا تشکیل جلسه دهد و راه ها تقویت پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید را بررسی نماید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgny93.ak9y74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما