تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۰
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازارهایی همچون مسکن و خودرو خواهد شد و در پی آن نقدینگی از این بازارها به سمت بورس رهسپار می‌شود.
تاثیر طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات بازار سهام
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی زارعی ضمن بیان مطالب بالا اظهار کرد: به تازگی صحبت‌هایی مبنی بر دریافت مالیات از عایدی سرمایه مطرح شده که این موضوع در حوزه مسکن و خودرو می‌تواند بسیار مفید بوده و در تعادل و منطقی شدن این بازارها کارساز باشد؛ چرا که با اجرای این طرح دست دلالان از این بازارها کوتاه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه البته مالیات بر عایدی سرمایه بارها و بارها طی سالیان گذشته مطرح بوده اما اراده‌ای برای اجرای آن وجود نداشته است، افزود: شنیده می‌شود از دادوستدهای بازار سهام نیز مقرر شده مالیات دریافت شود که البته این موضوع در تضاد با ذات این بازار است؛ چرا که عرضه و تقاضا در کنار توجه به سودآوری شرکت‌ها تعیین کننده زمان خرید و فروش سهام شرکت‌ها است پس نمی‌توان به این بهانه، مالیات بیشتری از سهامداران دریافت کرد. ضمن اینکه اجرای این طرح در بازار سهام به انجماد معاملات در این بازار نیز دامن خواهد زد.

وی در خصوص تاثیر اجرایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات بازار سهام گفت: نکته نخست این که به نظر نمی‌رسد دریافت مالیات از سهامداران در این طرح عملی شود و در اظهار نظر متولیان امر و مسئولان نیز در این موضوع به وضوح دیده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر یکی از نکات مثبت اجرایی شدن این طرح آرامشی است که به بازارهایی از جمله مسکن و خودرو تزریق می‌کند و موجب کوتاه شدن دست دلالان و سفته‌گران از این بازارها می‌شود.

وی همچنین افزود: علاوه بر این با از میان رفتن شرایط دلالی در بازاهایی همچون مسکن و خودرو، بدون شک نقدینگی به سمت بازاری چون بازار سرمایه حرکت خواهد کرد و از این نظر شاهد اثرات مثبت این طرح ، هم برای بازار مسکن و خودرو  و هم بازار سهام خواهیم بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7v8p.jh8owi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما