تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
دبیرکل اوپک گفت: انتظار می رود رشد تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ ، ۹.۰۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. ما انتظار داریم تقاضا در سال جاری میلادی حدود ۹۰.۵۹ میلیون بشکه در روز باشد.
تقاضای جهانی نفت به کمترین رقم از ۲۰۱۴ می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک قبل از اجلاس اوپک و متحدانش گفت تقاضا برای نفت خام در سال جاری میلادی تا حدود 90.6 میلیون بشکه در روز پایین می آید.

این سطح از تقاضا آخرین بار در 2014 دیده شد یعنی زمانی که جنگ بین تولیدکنندگان نفت خلیج فارس و تولیدکنندگان شیل آمریکا باعث افزایش عرضه نفت به بازار و سقوط قیمت آن شده بود.

بارکیندو گفت:« انتظار می رود رشد تقاضای جهانی نفت در 2020 ، 9.07 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. ما انتظار داریم  تقاضا در سال جاری میلادی حدود 90.59 میلیون بشکه در روز باشد. چین تقاضای پایینی آخرین بار طی رکود بازار بین سالهای 2014 و 2016 دیده شد».

این خبر خوبی نیست چون مقدار نفت موجود در ذخایر بسیار بالاست. ذخایر نفتی شناور در حال خالی شدن هستند ولی ذخایر نفتی موجود در روی خشکی هنوز در ماه مه رو به افزایش بودند. تا امروز، کل نفت ذخیره شده بر روی خشکی بیش از 4.5 میلیارد بشکه بوده است. یک میلیارد بشکه از این ذخایر نفتی طی دو ماه گذشته اضافه شده و تخلیه آن زمان بیشتری میبرد.

بیشتر بخوانید
نشست امروز اوپک و روسیه برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

آیا عراق باعث نابودی قرارداد کاهش تولید نفت می شود؟

با بازگشایی اقتصادها پس از پایان تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تخلیه ذخایر نفتی سرعت می گیرد ولی با توجه به اینکه ائتلاف اوپک پلاس امروز در مورد تمدید یک ماهه قرارداد کاهش تولید خود مذاکره می کند، حساسیت ها در این گروه هنوز بدبینانه است. وزیر انرژی روسیه در اوایل همین هفته اظهار داشت انتظار دارد بازار نفت در ماه جولای با کمبود مواجه شود.

هر اتفاقی که بیفتد، تاثیر بحران کرونا آسیب های مخربی به صنعت نفت زده است. بارکیندو اشاره کرد سرمایهگذاری در بخش نفت و گاز در سال جاری میلادی 23 درصد کاهش می یابد و به 50 درصد بالاترین حد 741 میلیارد دلاری می‌رسد که در 2014 سرمایه‌گذاری شده بود. ورشکستگی ها و تعدیل نیرو های بسیاری وجود خواهد داشت که تکرار سناریوی سالهای 2014 تا 2016 خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjtaem.uqehizsffu.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین