تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳
جالب است ۰
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

ارائه تسهیلات به صادرکنندگان با میانگین نرخ ۱۴ درصد در سال ۹۹

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات با میانگین نرخ ۱۴ درصد به صادرکنندگان در سال ۹۹ خبر داد.
ارائه تسهیلات به صادرکنندگان با میانگین نرخ ۱۴ درصد در سال ۹۹
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی صالح آبادی درباره تمهیدات بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان در سال جاری، اظهار داشت: به نظر من سال 1399 در ادامه سال گذشته اهمیت زیادی دارد و موضوع مهم این است که صادرکنندگان ارز خود را به چرخه تجاری کشور بازگردانند. با توجه به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش ارز طبیعی است که تمرکز بر این باشد که صادرکنندگان غیر نفتی ارز خود را به کشور بازگردانند.

وی افزود: براساس تمهیداتی که بانک مرکزی اندیشیده تا صادرکنندگان چگونه ارز خود را بازگردانند و بخشی را در سامانه نیما و بخشی به صورت اسکناس وارد کشور شود که می تواند اتفاق خوبی برای تامین مایحتاج تولیدکنندگان باشد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، در ادامه تاکید کرد: صادرکنندگانی که ارز خود را به صورت حواله ارائه می کنند، اهمیت بیشتری دارد زیرا به اندازه کافی اسکناس در کشور وجود دارد و نیاز به توجه به واردات حواله برای تامین مایحتاج اولیه کارخانجات تولیدی است.

به گفته صالح آبادی، بانک توسعه صادرات هم به عنوان بانک حامی صادرکنندگان موضوع بازگشت ارز را به عنوان یکی از موضوعات اصلی کشور مد نظر قرار داده و امسال نیز برنامه ریزی شده تا از محل منابع بانک و منابع تخصیص یافته از سوی صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی به صورت تلفیقی با میانگین نرخ 14 درصد به صادرکنندگان اعطا کنیم و این سیاست های ترجیحی نرخ را در ادامه سیاست های قبل دنبال می کنیم.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان، گفت: یکی از مقوله هایی که امسال دنبال می کنیم حمایت از شرکت های دانش بنیان است و اخیرا با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه ای امضا کردیم تا تسهیلاتی که بانک به این حوزه پرداخت می کند با نرخ 12 درصد کاهش یافته است. شرکت های دانش بنیانی که پتانسیل صادراتی دارند با قید دانش بنیان بودن می توانند از تسهیلات 12 درصدی استفاده کنند و منابعی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از موارد دیگر، کمک به صادرکنندگان و واردکنندگان در بحث نقل و انتقال ارزی است و خوشبختانه در شبکه صرافی بانک توسعه صادرات امکانات خوبی را در نظر گرفته ایم که بتوانیم ارز حاصل از صادرات را از هر نقطه دنیا جا به جا و منتقل کنیم. روابط نیز به گونه ای است که این امکان وجود داشته باشد و حواله جات آن ها را از طریق صرافی بانک منتقل کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfyvdv.w6d1jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما