تاریخ انتشار :جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳
جالب است ۰
در بازارهای جهانی؛

نفت برنت ۳۵ دلار و ۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.
نفت برنت ۳۵ دلار و ۴ سنت شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،پس از آنکه آمارهای رسمی نشان داد تقاضا برای مصرف انرژی در آمریکا تضعیف شده و همزمان با تشدید تنش ها بین آمریکا و چین که سبب آشفتگی بازارهای مالی جهان شد قیمت نفت روز جمعه شاهد اندکی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 25 سنت معادل 0.7 درصد کاهش به 35 دلار و 4 سنت رسید و قیمت نفت خام آمریکا نیز روز جمعه با 53 سنت معادل 1.6 درصد افت به 33 دلار و 18 سنت رسید. با این حال قیمت هر دو شاخص نفتی به مدد کاهش تولید و خوش بینی نسبت به ترمیم تقاضا در مسیر ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

هوی لی تحلیلگر موسسه او سی بی سی در این باره گفت: «قیمت نفت واقعا باید نفسی تازه کند. قیمت ها در طی 4 هفته اخیر افزایشی بوده و بازار باید زمان بخرد تا قیمت های پایین دستی نیز بتوانند خود را به قیمت نفت خام برسانند... با این وجود چشم انداز قیمت در میان مدت همچنان افزایشی است.»

آمارهای جدید منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی دولت امریکا حاکی است میزان ذخایر نفت خام و میعانات این کشور در هفته گذشته رشد قابل توجهی داشته است. تقاضا برای انرژی با وجود لغو ممنوعیت سفر در ایالت های مختلف آمریکا همچنان ضعیف است.

کریستوفر لونی تحلیلگر موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در این باره گفت: «تعطیلات روز بزرگداشت کهنه سربازان موجب نشد تا رانندگان آمریکایی آنگونه که انتظار می رفت به سفر بروند.»

تجار اکنون تمام توجه خود را معطوف نتیجه مذاکرات بر سر کاهش تولید میان کشورهای عضو گروه اوپک پلاس کرده اند که قرار است در هفته دوم ماه ژوئن برگزار شود. عربستان و برخی دیگر از اعضای اوپک در حال بررسی تمدید کاهش 9.7 میلیون بشکه ای تولید نفت پس از ماه ژوئن هستند اما هنوز نتوانسته اند نظر مساعد روسیه را جلب نمایند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqqaq.t1a3r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما