تاریخ انتشار :جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
جالب است ۰
بازارهای آسیایی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شدند در حالی که سرمایه گذاران در انتظار عکس العمل آمریکا در قبال کنترل چین بر هنگ کنگ هستند.
بازارهای جهانی در هراس آشفتگی هنگ کنگ
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،پارلمان چین در روز پنجشنبه اجرای قانون امنیتی را در شهر هنگ کنگ به تصویب رساند و آشفتگی ها را در دنیا بیشتر کرد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه چهار کشور انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا در یک بیانیه مشترک تصویب قانون امنیتی جدید درباره هنگ کنگ بوسیله چین را نقض تعهدات بین‌المللی چین و تهدید آزادی دانستند.

کنگره ملی خلق چین لایحه امنیتی جدیدی را برای هنگ‌کنگ تصویب کرده که براساس آن هر حرکتی در راستای تضعیف اقتدار دولت جمهوری خلق چین در آن سرزمین جرم و قابل پیگرد کیفری محسوب خواهد شد.

در این بیانیه مشترک از به خطر افتادن ثبات و پیشرفت در هنگ کنگ ابراز نگرانی شده است.

براساس این مصوبه، برای اولین بار دولت جمهوری خلق چین نهادهای امنیتی خود را در هنگ‌کنگ هم مستقر می‌کند.

این در حالی است که، دونالد ترامپ در تازه ترین سخنرانی خود اعلام داشته که یک کنفرانس خبری در چین در روزهای آینده برگزار می کند و نگرانی ها را نسبت به بهبود روابط آمریکا و چین بیشتر کرده است.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۳ درصدی همراه شد و شاخص نیکی ژاپن هم کاهش ۰.۵ درصدی داشت.

در این بین، شاخص آتی اس اند پی آمریکا هم افت ۰.۷ درصدی را از آن خود کرد.

شین اولیور، مدیر تحلیل گری موسسه مالی AMP در این خصوص اظهار داشت: اتفاقاتی که ما بین چین و هنگ کنگ و جامعه جهانی به وجود آمده است تهدیدی جدی برای رشد شاخص ها در بازارهای مالی محسوب می شود.

بر این اساس، در بازار هنگ کنگ، شاخص اصلی این کشور کاهش ۰.۴ درصدی داشت و شاخص اصلی شانگهای چین هم افت ۳ درصدی را از آن خود کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchm-n-.23nwidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین