تاریخ انتشار :جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۹
جالب است ۰
به گفته اقتصاددان ها، اقتصاد جهان هنوز به بدترین شرایط خود نرسیده است ولی با برداشته شدن تعطیلی ها، روند بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی آغاز می شود.
هیچ نشانه ای از پایان اوج بحران تجارت جهانی وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،طبق اطلاعات اقتصادی آسیا، با وجود بازگشایی تدریجی اقتصاد جهان، هیج نشانه ای از پایان اوج بحران تجارت جهانی وجود ندارد و وسعت آسیب وارد شده هم مشخص نیست.

گزارش های اولیه از کره جنوبی، سردمدار تجارت جهانی نشان می‌دهد صادرات در ماه مه برای دومین ماه متوالی 20 درصد کاهش می یابد. در این بین صادرات ژاپن هم بیش از 20 درصد در آوریل کاهش یافته و شاخص مدیران خرید نشان از ضعف بیشتر فعالیت تولیدی در ماه مه دارد.

اطلاعات نشان می‌دهد کاهش صادرات خودرو و قطعات آن بیشترین آسیب را به تجارت این کشورها زده که نتیجه سقوط تقاضا برای خودرو از طرف آمریکا و اروپا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا است. در این بین میزان صادرات نیمه رسانه ها از ژاپن و کره افزایش یافته و صادرات به چین کمی بهبود یافته است.

به گفته اقتصاددان ها، اقتصاد جهان هنوز به بدترین شرایط خود نرسیده است ولی با برداشته شدن تعطیلی ها، روند بهبود تدریجی فعالیت های اقتصادی آغاز می شود.

اطلاعات روز پنجشنبه نشان می دهد شاخص مدیران خرید ژاپن در بخش خدمات که به پایین ترین رکورد خود رسیده بود، رو به بهبودی است و این نتیجه برداشته شدن شرایط اضطراری در این کشور است.

همه گیری ویروس کرونا بیشترین آسیب را به شاخص مدیران خرید در بخش تولید ژاپن زده است و اطلاعات تولیدی و تجاری از این کشور نشان می‌دهد بدترین حالت رکود جهانی هنوز پایان نیافته است.

صادرات ژاپن 22 درصد در ماه آوریل کاهش داشته و صادرات خودرو نصف شده است. اطلاعات تجاری نشان می‌دهد اقتصاد ژاپن روند بهبودی را آغاز نکرده و تجارت طی یک تا دو ماه آینده همچنان کاهش خواهد داشت.

اطلاعات تجاری کره جنوبی نشان می دهد علی رغم افزایش فروش نیمه رسانه ها و بالا رفتن صادرات به چین، کل فعالیت های تجاری در این کشور کاهش یافته است.

ارزش صادرات کره جنوبی 20 درصد در بیست روز اول همین ماه کاهش داشته که بیشتر از 16.8 درصد گزارش شده در ماه آوریل است.

اقتصاددانان عقیده دارند کاهش صادرات کره جنوبی حداقل تا دو ماه آینده دو رقمی خواهد ماند. بازگشایی اقتصادها در آمریکا و چین شاید کمی از صادرات حمایت کند ولی خطرات بسیاری پیش رو است مثل موج دوم ابتلا به ویروس کرونا.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaomni.49nou15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما