تاریخ انتشار :جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
جالب است ۰
یک نماینده مجلس با بیان اینکه لازمه تحقق جهش تولید، خروج از رکود است، گفت: مجلس آمادگی دارد برای جهش تولید، قوانین را اصلاح و یا مجوز های لازم را صادر کند.
آمادگی مجلس یازدهم برای اصلاح قوانین در جهت تحقق جهش تولید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا پورابراهیمی در خصوص الزامات جهش تولید اظهار داشت: از ماه پایانی سال گذشته و دو ماهه ابتدایی امسال کشور درگیر بیماری کرونا بوده و همچنان ادامه دارد و موجب شرایط رکودی در کشور ما و دنیا شده است، بنابراین ابتدا لازم است از این رکود خارج شویم و پس از آن در شرایط جدید، به دنبال تحقق جهش تولید باشیم.

وی در خصوص اقدامات لازم برای خروج از رکود گفت: برخی اقدامات کوتاه مدت از جمله ایجاد تقاضا برای کاهش میزان رکود، ایجاد تقاضا در بخش خانوار، ایجاد تقاضا در بخش دولت و .... است. در بخش خانوار تاکنون سه اقدام از جمله اعطای وام یک میلیون تومانی به مردم(هر چند میزان آن اندک است)، آزاد سازی سهام عدالت که برای اقشار و دهک های پایین بسیار تأثیر گذار است و سومین اقدام نیز یارانه کمک معیشتی دولت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اقداماتی که برای ایجاد تقاضا در بخش دولت می تواند برای کاهش رکود انجام داد، افزود: نخستین موضوع اصلاح بودجه است که البته دولت در سال ٩٩  نخستین مجوز خارج از بودجه خود را با مبلغ یک میلیارد یورو به مقابله با کرونا، برای بخش های بیمه بیکاری، درمان و تجهیزات بیمارستانی دریافت کرده است.بنابراین افزایش سقف بودجه را داریم.

بور ابراهیمی ادامه داد:  جلوگیری از ورود کالا به کشور و افزایش تقاضا در نظام اقتصادی یکی از اقداماتی است که در بخش ایجاد تقاضا در دولت باید انجام شود، بنابراین لازم است ظرفیت های داخلی تولید را افزایش دهیم، زیرا هر چه واردات را کاهش دهیم و به تولید بها دهیم، به اهدافمان نزدیکتر می شویم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت های صادراتی نیز در ایجاد تقاضا در  دولت مورد اهمیت است و می توان از ظرفیت های بهداشتی که به دلیل کرونا در کشورهای همسایه ایجاد شده، استفاده کرد. بنابراین این اقدامات که گفته شد، مقدماتی برای خروج از رکود است.

* ظرفیت صنعت نفت وگاز و معدن برای تحقق جهش تولید

وی در خصوص جهش تولید و عملیاتی شدن این شعار، گفت: در بخش صنایع مختلف ظرفیت های خوبی وجود دارد، نخستین صنعتی که ظرفیت افزایش تولید دارد، حوزه نفت و گاز و معادن است، البته صنعت دیگری که از آن عقب مانده ایم، صنعت مسکن و ساختمان است.

پورابراهیمی تصریح کرد: سالانه یک میلیون تقاضا در بخش مسکن وجود دارد که این رقم چندسال است کاهش یافته که می تواند همراه با سایر صنایع حرکت کند. بنابراین صنعت نفت و گاز و معادن، صنایع پیشران هستند و مجلس نیز آمادگی دارد برای کمک به این صنایع، در صورت نیاز قوانین را اصلاح و یا مجوزهای لازم را صادر کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjoiem.uqeh8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما