تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
جالب است ۰
پیش بینی جدید بانک توسعه آسیایی (ADB) از ضرر ناشی از پاندمی کرونا به اقتصاد جهان که معادل ۶.۴ تا ۹.۴ درصد رشد ناخالص داخلی جهان است، بیش از دوبرابر پیش بینی ماه آوریل این بانک است.
پیش بینی ضرر ۸.۸ تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک توسعه آسیا پیش‌تر اعلام کرده بود که اقتصاد جهان بسته به مدت برقراری مقررات قرنطینه سراسری، 2 تا 4.1 تریلیون دلار ضرر خواهد کرد.

با این حال، پیش‌بینی جدید این بانک از ضرری مابین 5.8 تا 8.8 تریلیون دلار در سال جاری به اقتصاد جهان، حکایت دارد که رد مقایسه با رقم قبلی، بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

«یاسویوکی ساوادا» اقتصاددان ارشد ADB در این باره گفت: این تحلیل جدید، تصویر گسترده‌ای از آثار احتمالی بسیار مشهود کووید-19 بر اقتصاد جهان فراهم می‌کند. همچنین این تصویر نقش مهم مداخله سیاسی را در راستای کمک به تعدیل خسارات وارد شده به اقتصاد، برجسته می‌سازد.

این بانک در ادامه اعلام کرد که حداکثر زمان مفروض برای پابرجا ماندن محدودیت ها در تردد و فعالیت کسب و کارها 6 ماه و حداقل آن سه ماه خواهد بود.

پس از آنکه بحران بهداشتی جهان، اقتصاد چین یعنی خاستگاه کووید-19 را در نیمه نخست سال تقریبا به طور کامل متوقف کرد، چندین کشور جهان از افزایش شمار موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا خبر دادند؛ اخباری که متعاقبا به اعمال محدودیت های مسافرتی گسترده و صدور فرمان در خانه بمانید منجر شد.

تاکنون بیش از 300 هزار نفر در سرتاسر جهان در اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده و بالغ بر 4.3 میلیون تن به این ویروس آلوده شده اند.

براساس اعلام بانک توسعه آسیایی، تدابیر اتخاذ شده در راستای تحدید شیوع کرونا می تواند برای آسیا ضرری معادل 1.7 تا 2.5 تریلیون دلار به بار آورده و این رقم برای چین 1.1 تا 1.6 تریلیون دلار گزارش شده است.

محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه سراسری نیز احتمالا موجب کاهش حجم تجارت جهانی مابین 1.7 تا 2.6 تریلیون دلار و بیکاری 158 تا 242 میلیون نفر خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciy5aq.t1a3p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین