تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
جالب است ۰
رئیس شورای شهر تهران ورود شرکت های شهردار تهران به بورس را یک راهبرد مدیریتی سالجاری عنوان کرد و متذکر شد به دلیل ساختار پیچیده این شرکت ها مسیر سختی را در پیش خواهیم داشت و لازم است که اصلاح ساختار بزرگی در مدیریت شهری ایجاد شود.
واکنش هاشمی به ورود شرکت‌های شهرداری به بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محسن هاشمی در مورد ورود شرکت‌های وابسته به شهرداری در بازار بورس با بیان اینکه عرضه شرکت‌ها وسازمان‌های وابسته به شهرداری تهران به بازار سرمایه، بعنوان یکی از راهبردهای امسال مدیریت شهری اعلام شده است، گفت: البته مقدمات فراوانی باید آماده شود.

وی با بیان اینکه  برای عرضه شرکتها در بازار اولیه سرمایه و فرابورس، الزامی برای سودآور بودن آنها وجود ندارد و بسیاری از شرکتهای عرضه شده در این بازار زیان‌ده بوده‌اند، ادامه داد: یکی از اهداف این راهبرد این است که با انجام اصلاحات مورد نیاز بازار سرمایه مشکلات و مسایل این شرکتها برطرف شود و با چابک سازی و شفاف سازی شرکت ها بتوانیم آنها را کارآمد و با ارزش تر کنیم نه اینکه بعنوان یک قلک یا محل تامین کسری بودجه به واگذاری شرکت‌ها و سازمان های شهرداری نگاه کنیم.
هاشمی افزود: وقتی بخش عمده سهام این شرکتها در اختیار مدیریت شهری است واگذاری آنها با انجام اصلاحات لازم مانند چابک سازی و تفکیک دارایی‌ها و کارآمدکردن مدیریت آنها، عملا سرمایه مدیریت شهری را به جای کاهش، افزایش می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران در مورد چشم انداز ورود شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به بازار بورس گفت: واقعیت این است که این مسیر بسیار سخت و پیچیده است چراکه شرکت ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران ساختاری پیچیده و تو درتو دارند.

وی اظهار کرد: در برخی شرکت‌ها، بسیاری از دارایی‌های آنان در اختیار یکدیگر است و یا فاقد سند و قراردادهای به روز هستند و همچنین نکته دیگر مسیر حقوقی است که باید طی شود و این شرکت‌ها و سازمان‌ها، تبدیل به شرکتهای سهامی عام بشوند که در برخی موارد نیاز به مصوبه شورا، بعضا موافقت وزارت کشور و حتی مصوبه هیات وزیران و مجلس دارد، بنابراین ما با یک پروژه اصلاح ساختاری بزرگ در مدیریت شهری مواجه هستیم که البته سختی و پیچیده بودن آن نباید مانع آغاز این مسیر شود؛ چرا که با شرایط فعلی و چشم انداز پیش رو، راه دیگری برای حل بعضی از مشکلات و معضلات فعلی شهرداری به نظر نمی رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfmmdv.w6d1tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما