تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
جالب است ۰
بانک مرکزی چین در گزارش سه ماهه خود در مورد سیاست های مالی اعلام کرد سیاست گذاران باید از بین اهداف متعدد خود، توجه بیشتری به رشد اقتصادی و اشتغال داشته باشند.
چین سیاست مالی قوی تری برای کاهش آسیب های کرونا به کار می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بانک مرکزی چین اعلام کرد این کشور با چالش های بی سابقه اقتصادی به خاطر همه گیری ویروس کرونا روبروست و باید سیاست های قدرتمند تری برای مقابله با ضربه این بحران به رشد اقتصادی کشور به کار بگیرد.

بانک مرکزی چین در گزارش سه ماهه خود در مورد سیاست های مالی اعلام کرد سیاست گذاران باید از بین اهداف متعدد خود، توجه بیشتری به رشد اقتصادی و اشتغال داشته باشند. در این گزارش آمده است یک سیاست پولی محتاطانه مناسب تر و انعطاف پذیر تر است و نقدینگی را در یک سطح قابل قبول حفظ می کند.

در گزارش قبلی این بانک در مورد رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم 2019 این عبارت آمده بود که «از سرازیر شدن نقدینگی اضافی در اقتصاد جلوگیری می شود». این عبارت در گزارش فعلی بانک مرکزی حذف شده است.

حذف این عبارت نشان دهنده توسعه بیشتر سیاست پولی است و حاکی از آن است که سیاست به اهداف مهمتر دیگری روی آورده است. بانک مرکزی چین در این گزارش آورده است:« سیاست پولی تقویت می‌شود و تمرکز آن بر کمک به اقتصاد برای از سر گیری توسعه مخصوصاً در بخش تولید، مصرف و تقاضای داخلی است.این سیاست طبق نرخ تورم و تبادلات طرح ریزی خواهد شد».

در دورنمای این سیاست، در مورد ابزار هایی که بانک مرکزی از آنها برای هدایت وامهای بانکی به اقتصاد استفاده می کند  اطلاعاتی نیامده است. با اجرای این سیاست بانک مرکزی، چین یکی از معدود اقتصادهای بزرگی خواهد بود که از یک سیاست پولی معمولی استفاده می کند. بانک مرکزی چین از سیاست‌ وام دهی مجدد برای حمایت از بخش هایی که از همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده اند مثل کشاورزی و تجارت استفاده می کند. قیمتها در چین ثابت نگه داشته می‌شود چون زیرساخت‌های اقتصادی این کشور دلیلی برای تورم بلندمدت مثبت یا منفی نمی‌بیند. تعریف بانک مرکزی چین از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین و کل دنیا نسبت به گزارش قبلی آن در فوریه محافظه کارانه تر است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjotem.uqehxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین