تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
جالب است ۰
رییس سازمان خصوصی سازی بیان کرد:

تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت

علیرضا صالح، رئیس کل سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت مشمولان را یکی از موارد مهم برشمرد و افزود: مشمولان دریافت سهام عدالت، یک ماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی سهام خود را مشخص کنند.
تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صالح در ادامه افزود: در سال ۸۵ با فرمان رهبر معظم انقلاب، سهام عدالت برای ۶دهک جامعه درنظر گرفته شده و طی این سالها از محل سود شرکتهای سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت، مبلغ هر برگه تامین شده است.

وی در ادامه افزود: دو دهک پایین جامعه که تخفیف ۵۰درصدی در سهام عدالت داشتند، برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی در اختیار دارند.  این رقم برای مابقی مشمولان حدود ۵۰۰ هزار تومان است.
صالح ادامه داد: برخی از مردم دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و برخی نیز ۴۹۲هزار تومانی هستند.  علت این اختلاف نیز در آن است که در مقطعی از زمان سودی بالغ بر ۴۰هزار تومان به حساب برخی از مشمولان واریز شد که این رقم از حساب آنها کسر شده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه به پرداخت سود سهام عدالت طی سه سال اخیر به حساب مشمولان اشاره کرد و گفت: سود سهام سال ۹۵به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۶، سود سهام سال ۹۶ که معادل ۱۷۵ هزار تومان بود در سال ۹۷ و همچنین سود سهام مربوط به سال ۹۷ نیز که معادل ۲۰۵هزار تومان بود، در سال ۹۸ به حساب افراد واریز شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اتمام ۱۰سال زمان مقرر برای آزادسازی سهام عدالت، این امر به مرحله اجرایی وارد شده و باید مدیریت آن تعیین تکلیف شود.
صالح در ادامه به مهلت ۳۰روزه برای مشمولان در خصوص نحوه آزادسازی سهام به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نیز توضیح داد: این مهلت ۳۰روز در نظر گرفته شده که ۱۰ روز آن سپری شده و تنها تا پایان ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد مهلت برای این موضوع وجود دارد.

فروش سهام عدالت در ۶ ماه آینده فقط ۲۰ درصد

رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: آزادسازی سهام عدالت احتمالاً اینگونه خواهد بود که ظرف شش ماه آینده بتواند تا ۲۰ درصد سهام خود را بفروشد و این به خاطر حفظ ارزش سهام عدالت است و از طرفی، بازار باید کشش داشته باشد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaueni.49no615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین