تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
جالب است ۰
جم فعالیتهای اقتصادی روسیه از زمان شیوع کرونا یک سوم کاهش یافته است.
اقتصاد روسیه در آستانه زمینگیر شدن
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دولت روسیه اعلام کرد به دنبال شیوع کرونا و اعمال قرنطینه سراسری، میزان فعالیت های اقتصادی در این کشور در مقایسه با زمان قبل از بحران کرونا یک سوم کاهش یافته است. دولت روسیه همزمان با رونمایی از برنامه سه مرحله ای خود برای بازگشایی اقتصاد اعلام کرد که برنامه گسترده ای برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در این کشور دارد.

ئلادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفته است که این کشور با کاهش 33 درصدی حجم فعالیت های اقتصادی مواجه شده است اما این قابلیت وجود دارد که سطح تولیدات خیلی سریع به سطوح قبلی باز گردد.

آنوتان سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفته است استفاده از منابع 157 میلیارد دلاری صندوق توسعه روسیه برای تقفویت رشد اقتصادی در دستور کار است اما دولت قصد ندارد با استفاده شتاب زده، این منابع را هدر دهد.

روسیه اکنون بالاترین میزان شمار مبتلایان روزانه به کرونا در جهان را دارد و کارشناسان هشدار داده اند با تداوم این وضعیت، روسیه به یکی از پنج کانون اصلی مرگبار کرونا در جهان تبدیل شود. موسسه " اکسفورد اکونومیکس" در گزارشی هشدار داده است که به ازای هر هفته قرنطینه سراسری بیشتر از محدودیت کنونی اعمال شده، رشد اقتصادی روسیه یک درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

یک مقام آگاه در وزارت دارایی روسیه گفته است احتمالا دولت با کاهش 25 درصدی درآمدهای مالیاتی خود مواجه خواهد شد. 

دولت روسیه تاکنون با هدف حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور 436 میلیارد روبل ( 5.8 میلیارد دلار) اعتبار تخصیص داده و وعده داده است 80 میلیارد روبل دیگر ( 1.1 میلیارد دلار) به این مبلغ بیافزاید.

گونتر دویبر، مدیر مرکز تحقیقات " رایف فایزن" گفت: پاسخ محتاطانه دولت به بحران کرونانشان می دهد که اقتصاد هنوز به اولویت نخست کرملین تبدیل نشده است و برای سیاست گذار، حفظ ثبات و ذخایر ارزی مهم تر از آن است که قربانی رشد اقتصادی شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjm8em.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما