تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸
جالب است ۰
چشم انداز اقتصادی آمریکا در بدترین وضعیت خود از دهه ۱۹۳۰ قرار دارد.
کرونا؛ بحرانی جدی برای اقتصاد آمریکا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تمامی داده ها بیانگر آن هستند که بزرگ ترین اقتصاد آمریکا با بزرگ ترین چالش خود از زمان جنگ جهانی دوم مواجه شده است. بیش از 73 هزار آمریکایی تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند و وضعیت بازار کار نیز به طرز کم سابقه ای وخیم است؛ تا جایی که شمار بیکاران موقتی به 30 میلیون نفر رسیده است که بیش از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن اقتصاد آمریکا قلمداد می شود.

اکنون که دونالد ترامپ خود را آماده رقابت با جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری امسال می کند، اقتصاد به نقطه ضعف وی تبدیل شده است و میزان مقبولیت بایدن که در دوره ریاست جمهوری اوباما به وی کمک کرد تا اقتصاد را از بحران 2009 عبور دهد افزایش یافته است.

ترامپ که از مخالفان قرنطینه سراسری محسوب می شود، از آغاز بازگشایی تدریجی اقتصاد آمریکا خبر داده است اما بعید به نظر می رسد که تا زمان انتخابات چیزی زیادی تغییر کند. منابع معتبری نظیر صندوق بین المللی پول از رشد احتمالی منفی 6 درصدی اقتصاد آمریکا در سال جاری خبر داده اند و این در حالی است که دفتر کنترل بودجه کنگره نیز اعلام کرده است سطح بدهی آمریکا تال پایان امسال به میزان بی سابقه ای افزایش خواهد یافت.

دولت و بانک مرکزی آمریکا تاکنون جمعه حدود 4.5 تریلیون دلار برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای کرونا هزینه کرده اند که این رقم حتی برای اقتصاد آمریکا هم رقم سنگینی است (حدود یک پنجم کل اندازه اقصاد آمریکا).

با این حال ترامپ اخیرا در پیامی توئیتری نوسته است: من یک اقتصاد فوق العاده را برای آمریکا بنا کردم و باز هم آن را برپا خواهم کرد. خیلی زود مجددا یک اقتصاد فوق العاده خواهیم بود؛ خیلی زودتر از آنچه خیلی ها فکرش را بکنند، خیلی زودتر!

https://sarmayegozarionline.ir/vdciwraq.t1a3y2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما