تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی ۳۱ طرح با سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.
افتتاح ۳۱ طرح معدنی با سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «خداداد غریب پور» ضمن بیان مطالب بالا  افزود: ایمیدرو و شرکت های تابعه برنامه مزبور را در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، آنتیموان، نفلین سینیت، فسفات و زیرساختی را در دست اقدام دارند تا در سال ۱۳۹۹ که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: میزان «اشتغال مستقیم» این طرح ها، چهار هزار و ۱۱۳ نفر و «اشتغال غیر مستقیم» ۲۳ هزار و ۲۸۰ نفر پیش بینی شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به افتتاح یک میلیارد و ۹۳ میلیون دلار طرح توسط بخش خصوصی با حمایت ایمیدرو در سال ۹۹، تصریح کرد: این طرح ها شامل تولید آب شیرین کن با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در روز (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)، فاز ۲ احداث کارخانه تولید بیلت به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن (فولاد کاوه جنوب کیش) و فولادسازی زرند با ظرفیت تولید سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش است.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این طرح ها موجب می شود تا برای چهار هزار و ۷۹۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این گفته بود: کارنامه پارسال در چارچوب سال رونق تولید افتتاح ۳.۲ میلیارد دلار طرح بود و ریسک زنجیره فلزات اساسی در تامین مواد اولیه، مصرفی و صادرات به شدت کاهش یافت.

غریب پور پیرامون اقدام های انجام شده در سال ۹۸ این سازمان توضیح داد: دور جدید اکتشافات ایمیدرو که در سال های ۹۸- ۱۳۹۷ در مساحت ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع انجام شد، مجموع اکتشافات این سازمان را به میزان ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت بخشید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmin-.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما