تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
جالب است ۰
در پی بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در بعضی کشورهای اروپایی و آسیایی و همین‌طور برخی ایالت‌های آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز با کمی افزایش همراه شد.
رشد طلای سیاه در معاملات امروز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در بازارهای کالایی معاملات امروز قیمت نفت با افزایشی نسبی همراه شد و در این میان، قیمت هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس به بالاترین سطح ۶ هفته گذشته رسید و با رشد ۷٫۶ درصدی، با قیمت ۲۱٫۷۴ دلار معامله شد.همچنین نفت خام برنت به ۲۸٫۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

کاهش محدودیت های رفت و آمد در برخی از کشورها چون ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، هند و تایلند موجب شده چشم‌اندازها از تقاضا برای نفت تا حدودی بهبود یابد.

به نظر می رسد، پاندمیک شدن ویروس کرونا موجب کاهش ۳۰ درصدی تقاضای نفت برای ماه آپریل شده است و احتمالا روند بهبود تقاضا به‌کندی صورت خواهد گرفت. به‌ویژه آنکه انتظار می‌رود ایرلاین‌ها طی چند ماه آینده فعالیت‌های خود را آغاز نکنند.

این در حالی است که، توافق کاهش میزان تولیدات اوپک پلاس از روز جمعه آغاز شده است و بر اساس این توافق قرار است کشورهای اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه، روزانه و در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

رشد قیمت نفت همچنین افزایش ارزش ارزهای کالایی در برابر دلار آمریکا را به‌دنبال داشت. شاخص دلار در معاملات امروز بازارهای آسیایی با افت ۰٫۸ درصدی مواجه شد. با این حال، تنش‌های جدید میان دو اقتصاد بزرگ جهان از افت بیشتر دلار جلوگیری کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3x93.ak9yt4prra.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین