تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
جالب است ۰
بازارهای آسیایی در معاملات صبحگاهی امروز در پی غیبت بازار ژاپن ، با روند کاهشی همراه شدند.
بازارهای جهانی در فراز و نشیب
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، با افزایش نسبی ارزش برابری دلار در بازارهای جهانی، تلاش بازارهای سهام برای ایجاد معاملات مثبت بی فایده بود و افت شاخص ها در بازارهای جهانی به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، افت قیمت نفت جهانی، تلاش آمریکا و چین برای جمع آوری ادله برای متهم کردن یکدیگر به اتهام پخش ویروس کرونا و از سوی دیگر، بازگشت فعالیت های اقتصادی با وجود محدودیت های اعمالی دولت ها، همگی دست در دست یکدیگر داده تا معاملات امروز را در بازارهای جهانی در مدار منفی رقم بزنند.

این در حالی است که، بازار ژاپن و چین در تعطیلات رسمی به سر می برند و بازارهای آتی آمریکا نیز با افت شاخص ها همراه شدند.

در بازار آتی اروپا نیز، شاخص فوتسی لندن با کاهش ۰.۶ درصدی همراه شد و شاخص یورواستاکس هم کاهش ۳ درصدی را به ثبت رساند.

در بازار کالا نیز قیمت نفت آمریکا امروز با کاهش ۶ درصدی رو به رو شد و ارزش برابری دلار در بازار ارز جهانی با رشد رو به رو شد.

در بازار آسیا، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن افت ۲.۵ درصدی داشت در حالی که هنگ کنگ بیشترین میزان افت را در این متغیر به خود اختصاص داد.شاخص اس اند پی استرالیا نیز با افت ۰.۵ درصدی رو به رو شد .

در این میان،سقوط ۷.۴ درصدی شاخص بورس عربستان به دنبال کاهش رتبه اعتباری این کشور اتفاق افتاد. وزارت اقتصاد عربستان در این میان اظهار داشت: روزهای سختی در پیش خواهد بود و لازم است از هزینه ها و بودجه های این کشور به میزان قابل توجه کاسته شود.

امروز سهام آرامکو ۵.۲ درصد کاهش داشت و حدود ۸۰ میلیارد دلار از ارزش بازار آن کاسته شد. در این میان، بانک الراجی و بانک تجارت ملی و بانک عربستان-انگلستان نیز بیش از ۶.۷ درصد سقوط ارزش داشتند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjv8em.uqeh8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما