تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
جالب است ۰
شرکت معدنی املاح ایران صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ را با سود ۴هزار و ۳۰۷ریالی برای هر سهم منتشر کرده است.
گزارش یکساله «شاملا» با سود ۴۳۰۷ریالی هرسهم منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شرکت معدنی املاح ایران در گزارش یکسال مالی خود به سود عملیاتی یک هزار و ۸۵۸میلیارد ریالی اشاره کرده است که در مقایسه با رقم سال مالی۱۳۹۷ با رشد ۷۲درصدی همراه شده است.

از سوی دیگر سود خالص این شرکت با رشد ۸۲درصدی به مبلغ یک هزار و ۸۰۴میلیارد ریال و سود انباشته نیز با رشد ۲۵۱درصدی به مبلغ یک هزار و ۸۷۵میلیارد ریال رسید.

این شرکت که سود هر سهم در سال مالی۱۳۹۷ مبلغ ۴هزار و ۷۱۶ریال بوده که با افت ۹درصدی به مبلغ ۴هزار و ۳۰۷ریال رسیده است.

«شاملا» در تلاش است تا راندمان تولید را کاهش دهد و به دنبال کاهش هزینه قیمت تمام شده پذیرش محصول سولفات سدیم در بورس کالا است. همچنین واقعی سازی بهای فروش این محصول ورود به بازارهای جدید صادراتی و حفظ رقابت پذیری محصولات تولیدی از برنامه های مهم این شرکت است.

این شرکت در سال۱۳۹۹ پروژه طرح توسعه سولفات پتاسیم و کلراید کلسیم با ظرفیت تولید ۴۰هزار تن سولفات پتاسیم و ۲۰هزار تن کلراید کلسیم و پروژه احداث کارخانه نمک شرکت با ظرفیت تولید ۴۰هزار تن نمک را در دست احداث و اجرا دارد که با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید .

«شاملا» برای فعالیت خود به خصوص از منظر مسایل محیط زیست، همواره از سوی مقامات و مبادی ذی ربط، مورد بررسی و پایش قرار می گیرد و با چالش های مختلف و روزافزودنی از این بابت مواجه بوده و هست که تاکنون از طریق مذاکره و انجام اقدامات فنی و حقوقی لازم از بروز هرگونه توقف یا کاهشی در فعالیت های شرکت جلوگیری شده است. انتظار نمی رود این چالش ها پایان یابد اما شرکت برای مقابله با آن از آمادگی لازم و کافی برخوردار است.

از سوی دیگر با توجه اجرای پروژه ساخت سولفات پتاسیم و کلرورکلسیم شرکت، منابع مورد انتظار جهت تامین مالی شامل ۲۱۰میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه و ۶۰۰ میلیارد ریال از طریق دریافت تسهیلات سرمایه ثابت است و مابقی منابع مورد نیاز طرح از منابع داخلی شرکت پیش بینی شده است و بخشی از منابع مورد نیاز طرح توسعه نمک نیز از منابع بانکی تامین می شود. بنابراین با توجه به احتساب هزینه های مالی آن به پروژه تغییر محسوسی در هزینه های مالی متصور نیست.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcewz8p.jh8ofi9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما