تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
جالب است ۰
رئیس جمهور آمریکا از قصد خود برای مجازات چین به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت این موضوع نسبت به قرارداد تجاری با این کشور در درجه اول اهمیت قرار دارد.
تهدید ترامپ برای وضع عوارض جدید بر کالاهای چینی به بهانه کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قرارداد تجاری او با چین حالا نسبت به همه گیری ویروس کرونا در درجه دوم اهمیت قرار دارد و تهدید کرد عوارض جدیدی وضع خواهد کرد.

این عکس العمل شدید ترامپ در برابر چین نشان دهنده مقصر دانستن این کشور به خاطر همه گیری ویروس کروناست که جان ده‌ها هزار نفر را در آمریکا گرفته، باعث ایجاد رکود اقتصادی شده و شانس او برای برای انتخاب مجدد در ماه نوامبر را پایین آورده است.

دو مقام آمریکایی اعلام کردند در حال بررسی اقدامات در برابر چین هستند. ترامپ گفت نگرانی‌هایش درمورد نقش چین در گسترش ویروس کرونا نسبت به تلاش‌هایشان برای بستن یک قرارداد تجاری اولیه با پکن در اولویت قرار دارد.

وی به خبرنگاران گفت:« ما یک قرارداد تجاری امضا کردیم که چین محصولات ما را خریداری کند و آنها این کار را انجام می‌دهند ولی حالا این قرار داد نسبت به اتفاقی که در مورد ویروس کرونا افتاده در درجه دوم اهمیت دارد. وضعیت ویروس کرونا قابل قبول نیست».

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای مجازات پکن به خاطر انتشار ویروس کرونا پرداخت بدهی های خود به این کشور را متوقف می‌کند یا نه گفت:« خوب، من می توانم این کار را به طریق دیگری انجام دهم و با وضع عوارض پول بیشتری به دست آورم».

ترامپ در ماه ژانویه مرحله اولیه یک قرارداد تجاری چند میلیارد دلاری را با چین امضا کرد که طبق آن آمریکا در ازای این که چین برخی محصولات کشاورزی، انرژی و کارخانه ای آن را خریداری کند عوارض بر کارهای چینی را کاهش می دهد.

25 میلیارد دلار عوارض بر 370 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی همچنان برقرار است. نگه داشتن این عوارض بر کالاهای چینی به ترامپ این امکان را می دهد که اهرم فشار خود بر چین را برای مرحله دوم قرارداد تجاری حفظ کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdsf09.yt0nk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما