تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۸
جالب است ۰
پتروشیمی اروند بزرگترین تولید کننده پی وی سی و یکی از شرکتهای تابعه هلدینگ خلیج فارس حداکثر تا پایان شهریور در بورس عرضه می شود
پتروشیمی اروند بورسی می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهندس حسن نشان زاده مدیرعامل پتروشیمی اروند از جضور این شرکت در بورس حداکثر تا پایان شهریور خبر داد و گفت : فرآیند ورود شرکت اروند به بورس آغاز شده و با اصلاح فرایندهای مالی و همچنین اقدامات لازم که در این‌باره داشتیم و همچنین جلسات برگزار شده، امیدواریم حتی قبل از برگزاری مجمع به بورس وارد شویم اما اگر چنین امکانی فراهم نشود ورود ما به بازار سرمایه حداکثر تا پایان شهریور اتفاق خواهد افتاد. ساختار مالی شرکت با افزایش سرمایه ای که در سال ۹۸ انجام شد و همچنین تعیین تکلیف بدهی‌های ارزی که از زمان پروژه به جا مانده بود اصلاح شد که این اقدامات باعث شفاف سازی صورت های مالی شرکت شد و مقدمات حضور در بورس فراهم شد .

این مقام مسئول همچنین از افزایش 50 درصدی سود شرکت در مقایسه با سال 97 خبر داد و درباره نحوه تأمین مالی شرکت افزود: با این سودآوری و تعیین تکلیف بدهی ارزی و استقبالی که از بازار سرمایه شاهد هستیم، امیدواریم بتوانیم برنامه‌های توسعه‌ای شرکت را از این طریق تأمین مالی کنیم.

وی در مورد کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر روی درآمد پتروشیمی اروند گفت: افت قیمت نفت بر اساس ضریب همبستگی محصولات پایینی و فرآورده‌های نفتی خیلی زود تأثیر خود را نشان می‌دهد، اما از آنجایی که شرکت پتروشیمی اروند تولید کننده محصول استراتژیک کاستیک است که این محصول در ایام کرونا با افزایش تقاضای قابل توجهی همراه شد و پیش‌بینی ما این است که تقاضای این محصول همچنان صعودی خواهد بود باید بگویم که بین نفت و کاستیک همبستگی وجود ندارد و در نتیجه تأثیر قابل توجهی نوسانات نفت بر روی این محصول ندارد و عرضه و تقاضای بازار مهم‌ترین تأثیر را بر قیمت یا سودآوری کاستیک خواهد داشت.

وی در  ادامه افزود :قیمت نفت روی زنجیره پی وی سی، نسبت به بقیه هیدروکربنهای زنجیره الفینی و سایر پتروشیمیایی که ضریب همبستگی بالایی با نفت دارند کمترین ضریب همبستگی را دارد. افت قیمت نفت روی محصول نهایی تأثیر خواهد داشت اما با توجه به اینکه خوراک اتیلنی که از شرکتهای الفینی دریافت می شود مشمول کاهش قیمت نفت است برای یکسال آینده نگران کاهش حاشیه سود نخواهیم بود، اگرچه ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی داخلی و خارجی نوساناتی در قیمت محصولات‌ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اروند به عنوان یکی از بزرگترین زنجیره های کلر در دنیا مطرح است، گفت: اروند حدود یک درصد کلر را در جهان تولید می کند و از ۵۷ درصد سهم صنعت پی وی سی خاورمیانه نزدیک به ۲۸ درصد این سهم متعلق به شرکت پتروشیمی اروند است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند ادامه داد: این مجتمع علاوه بر تأمین زنجیره کلر، در حال حاضر تأمین کلر زنجیره پی وی سی بندر امام و غدیر را بر عهده دارد و علاوه بر آن در تولید ایزوسیانات‌ها و پلی کربنات‌های شرکت کارون و خوزستان سهیم است.

این مقام مسئول  با اشاره به تولید محصول مهم کاستیک در اروند که در صنایعی چون نفت، گاز، شوینده‌ها، آلومینیوم، سیمان و بسیاری از صنایع دیگر نقش دارد، تصریح کرد: با تولید این محصول از حدود هشت سال پیش در اروند، ایران که پیش از این نیاز کاستیک خود را با واردات رفع می‌کرد تبدیل به یکی از کشورهای صادرکننده کاستیک شد.

وی ادامه داد: در این مدت برنامه‌ریزی‌هایی برای واحد استراتژیک کلرآلکالی داشتیم و توانستیم با سه منبع خارجی و یک منبع داخلی که از شرکت‌های دانش بنیان بود در رابطه با تأمین آند و کاتدها که از تجهیزات اصلی این واحد است مذاکرات خوبی انجام دهیم و نتیجه این مذاکرات، رسیدن به یک ثبات و پایداری نسبی در این واحد شد.علاوه بر اقدامات انجام شده راه اندازی دو عدد الکترولایزر که نزدیک 9 درصد ظرفیت اسمی واحد کلر را تشکیل می‌داد بدون حضور صاحب لایسنسور و در شرایط سخت کرونا با استفاده از نیروهای جوان و خلاق داخل مجتمع در اوایل اسفند ماه انجام شد که با راه اندازی آنها ۲۵۰ هزار تن در سال به سبد صنعت پتروشیمی در سه شرکت پتروشیمی بندر امام، غدیر و اروند است.

نشان زاده در خصوص حجم تولید پی‌وی‌سی و گریدهای جدید این محصول گفت که علاوه بر تولید اس پی وی سی این مجتمع که سهم 45 درصدی بازار ایران را دارد محصول استراتژیک ای پی وی سی که  مورد استفاده صنعت  کیف، کفش و چرم است در این شرکت تولید می شود. با توجه به نیاز مصرف‌کننده داخلی، گریدهای جدیدی را در دست تولید داریم و تلاش ما در کارگروه پی‌وی‌سی این است که نیاز صد در صد داخلی را تأمین کنیم، همچنین از اول اردیبهشت بر اساس نیاز بازار تولید گرید ۶۶ که یکی از گریدهای مورد نیاز صنعت کیف و کفش و چرم است را آغاز کردیم. هدف ما در سال ۹۹ ظرفیت اسمی واحد پی وی سی و تولید حداقل ۸۰ درصدی‌ واحد ای پی وی سی است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchmvn-.23nw6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما