تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
جالب است ۰
رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: براساس مذاکره و رایزنی‌ها پیشنهاد کردیم که مرزهای عراق به صورت یک روز در میان و یا هفته‌ای چند روز باز باشد.
پیشنهاد بازگشایی «یک روز در میان» مرزهای عراق را دادیم/ رایزنی‌ها ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یحیی آل اسحاق در مورد اخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: براساس مذاکره و رایزنی‌ها پیشنهاد کردیم که مرزها به صورت یک روز در میان و یا هفته‌ای چند روز باز باشد، بنابراین قرار بود که مسئولین عراقی با اتخاذ تصمیمی تعدادی از مرزها را باز کنند که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و قطعیت آن مشخص نیست، اما درحال مذاکره و رایزنی هستیم و امیدواریم هرچه زودتراین مرزها نیز باز شوند.

وی درخصوص مرزهای اقلیم نیز گفت: مرزهای اقلیم مانند؛ مرزهای تمرچین، باشماق، کرمانشاه و کردستان از همان ابتدا باز بوده و فعالیت‌ها درحال انجام است.

گفتنی است روز گذشته خبری مبنی بر بازگشایی مرزهای ایران و عراق منتشر شد که سخنگوی گمرک ضمن رد موضوع، اظهار داشت: خبر بازگشایی سه مرز از بخش عربی عراق، مورد تائید نیست. با بررسی‌های به عمل آمده از  مدیران  استان خوزستان و گمرکات اعلام شده، این مرزها همچنان بسته است و خبر منتشر شده تکذیب می‌شود.

لطیفی افزود : تلاش‌ها برای بازگشایی مرزها ادامه دارد و به محض تصمیم گیری قطعی در این خصوص، که امیدواریم روزهای پیش رو باشد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfz09.yt0nj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین