تاریخ انتشار :جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۷
جالب است ۰
رئیس پژوهشگاه اقتصاد کشاورزی مطرح کرد:

کمبود شدید موادغذایی دنیا در پساکرونا

رئیس مؤسسه پژوهش‌های اقتصاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلل را ایجاد می‌کند که صادرات را افزایش دهیم.
کمبود شدید موادغذایی دنیا در پساکرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی کیانی راد با اشاره به راهکارهای موجود برای توسعه صادرات در دوران پساکرونا گفت: شیوع کرونا موجب شده که بسیاری از کشورهای دنیا، صادرات و واردات محصولات غذایی را به شدت محدود کنند؛ اما به نظر می‌رسد ایران موقعیت خوبی در این زمینه دارد تا بتواند صادرات محصولات کشاورزی و غذایی را توسعه دهد.

وی ادامه داد: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به احتمال زیاد در دوران پساکرونا، تقاضا برای محصولات تبدیلی و فرآوری‌شده، افزایش خواهد یافت نه برای محصولات تازه؛ بنابراین وقت آن است که صنایع تبدیلی خود را گسترش دهیم.

رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: حضور در بازارهای جهانی در چنین شرایطی، نیازمند گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است و یکی از برنامه‌های جهش تولید نیز گسترش و توسعه این صنایع است. به عبارت دیگر ما باید این توانایی را داشته باشیم که تولیدات گلخانه‌ای و باغی را فوراً در صنایع تبدیلی و تکمیلی ببریم و سپس آنها را صادر کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcef78p.jh8oxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین